'רגבים' מזהירה: אישור תכנית המאה - סכנה להתיישבות

קמפיין חדש של תנועת 'רגבים'חושף את הסכנות הצפויות לתושבי יהודה ושומרון אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 'תכנית המאה': "אם הממשלה הבאה תאשר את המפה כפי שהיא, חייהם של ישראלים רבים יהפכו לגיהנום"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/02/20 19:02 כ בשבט התשפ

'רגבים' מזהירה: אישור תכנית המאה - סכנה להתיישבות
התבצרות מאחורי גדרות. תקוע, אילוסטרציה, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

על רקע הוויכוחים בימין בנוגע למועד החלת הריבונות על יהודה ושומרון, תנועת 'רגבים' יוצאת בקמפיין חדש ובו היא חושפת את הסכנות הטמונות בהקמת מדינה פלסטינית. לפי המפה שהוצגה ב'תכנית המאה' של נשיא ארה"ב טראמפ, ישראלים רבים ביהודה ושומרון יגורו במובלעות או סמוך מאוד לגבול, ויהיו חשופים למתקפות טרור מצדם של הפלסטינים. 

בשורה של פרסומים, מודעות וסרטונים, ימחישו ברגבים את השינוי הדרמטי הצפוי, לדבריהם, בחייהם של תושבי יהודה ושומרון, מכל אזורי ההתיישבות.
מהמפה שהציג הבית הלבן עולה כי כביש 60 יועבר כמעט במלואו לשטחי המדינה הפלסטינית. על פי 'רגבים', המשמעות היא שתושבי קרית ארבע והיישוב היהודי בחברון, שאמורים להיות מסופחים לישראל, ינותקו מירושלים. תושבי גוש עציון העובדים בירושלים יצטרכו להכפיל את דרכם כדי להגיע לעיר הבירה. כמו כן,  שטחי המועצה האזורית מטה בנימין יחולקו לשניים, וכי הקשר בין מזרח בנימין ומערב בנימין ינותק לחלוטין. 

הקמפיין של תנועת רגבים

מתוך הקמפיין של תנועת רגביםצילום: רגבים

באילוסטרציה שמתבססת על המפה שהציג הבית הלבן, נראה מסלול נסיעה של תושבים מנווה דניאל שבגוש עציון, קרית ארבע ועפרה עובר דרך מדינת הטרור, כאשר הדרך היחידה לעקוף אותו היא להכפיל את משך הנסיעה, דרך שעשוי להיות קריטי במקרים של צורך באמבולנסים. על אף שבתכנית יישובים אלו אמורים להיות בריבונות ישראלית, הדרך אליהם ומהם, והקרבה לגבול, מציבים בפניהם סכנה גדולה. 

מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת 'רגבים אמר: "אם הממשלה הבאה תאשר את המפה של 'עסקת המאה' כמו שהיא, חייהם של ישראלים רבים יהפכו לגיהנום עלי אדמות. החלת ריבונות על יישובים שהדרכים אליהם ומהם יהיו בשליטה פלסטינית, זה ניתוח מוצלח שבסופו הפציינט מת. אסור לתת לזה לקרות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן