חילוקי דעות בהנהגת ההתיישבות לקראת עצרת הריבונות

חלק מראשי המועצות ביהודה ושומרון מביעים ביקורת על העצרת שצפויה להתקיים בירושלים בדרישה להחלת ריבונות, וטוענים כי עצרת כזו ערב בחירות היא פגיעה בנתניהו ובמהלכים המדיניים שלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/20 11:41 יח בשבט התשפ

חילוקי דעות בהנהגת ההתיישבות לקראת עצרת הריבונות
ראשי יש"ע באוהל המחאה, צילום: מועצת יש"ע

הערב (ה') צפויה להתקיים עצרת של מועצת יש"ע בירושלים, בדרישה להחלת ריבונות באופן מיידי. מנגד, כמה מראשי המועצות ביהודה ושומרון מתנגדים לקיומה של העצרת, כמו גם לאוהל המחאה שהציבה מועצת יש"ע בתקופה האחרונה מול בית ראש הממשלה, וטוענים כי המהלכים הללו פוגעים בנתניהו ערב הבחירות.

ראש מועצת אפרת ומי שאחראי על קשרי החוץ של מועצת יש"ע, עודד רביבי, אמר ל'גלובס' כי תכנית המאה נועדה לשרת אינטרסים אמריקנים, וברור שאלה לא מתעניינים בבחירות בישראל, אלא פועלים לפי לוח הזמנים של הבחירות לנשיאות בארצות הברית.
רביבי אומר ש"שבועיים וחצי לפני בחירות לעשות עצרת שנועדה ללחץ על הממשלה, מתפרשת כפגיעה בנתניהו, ובמהלכים המדיניים ההיסטוריים שהוא הביא". בכך, הוא מכוון שזה אינטרס פוליטי של מפלגת ימינה המעודדת את ראשי המועצות המזוהים עימה להראות כי נתניהו לא מצליח לממש את הבטחותיו ולהתמודד מול האמריקנים, ובכך להעביר קולות מהליכוד אליהם.

עודד רביבי

עודד רביביצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

רביבי טוען עוד כי "צריך להתאזר בסבלנות ולתת לנתניהו לקדם את המהלכים הללו במועד המתאים ובתיאום עם האמריקנים". לדבריו, הדבר המעיד על הכוונות האמריקניות הוא הזמנת בני גנץ לוושינגטון, כדי לוודא שגם הוא מחויב לתוכנית, וכשהודיע על מחויבותו, הבהירו כי יש להמתין עד להקמת ממשלה בישראל.

גם ראש עיריית אריאל, אלי שבירו, מתנגד לצעדי המחאה של מועצת יש"ע, וכזכור פרש כבר לפני כשבועיים מהמועצה, לאחר שהביעה הסתייגות מהתכנית, וקראה בתוקף להחיל ריבונות כבר לפני הבחירות. שבירו כתב בהודעת הפרישה שלו כי "אני מרגיש כי המועצה אינה מייצגת את דעתם של ראשי רשויות רבות ביו"ש, את עירי, ואותי".

שי אלון. שולח מסר לנתניהו

שי אלוןצילום: צילום מסך

מנגד, ראש מועצת בית אל, שי אלון, ממובילי העצרת הערב, אמר לגלובס כי מטרת העצרת היא לעורר את הציבור הימני, שהתעייף משתי מערכות הבחירות. לדבריו, "אנחנו זקוקים להחלת החוק הישראלי כאוויר לנשימה, כדי לשחרר את חסמי הבינוי ההתפתחות וקידום איכות החיים והכלכלה בהתנחלויות. את נתניהו צריך לדחוק לפינה כדי שיפעל בכיוון הזה. הוא הבטיח כי יחזור מוושינגטון היישר להחלת הריבונות ואת זה צריך לממש. אמנם קרתה תקלה, אבל על נתניהו לעשות משהו, ולו צעד אחד בכיוון".