בפעם הראשונה: המדינה תסדיר את רשת החשמל ביהודה ושומרון

הסוף לתקלות, מיום הקמת ההתיישבות ביהודה ושומרון טרם הוסדרה מערכת החשמל באזור. כעת לראשונה ליהודים ולפלסטינים יהיה חשמל באופן סדיר. שר האנרגיה: "התכנית תוביל לשיפור משמעותי באיכות ובאמינות אספקת החשמל בכל רחבי יהודה ושומרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/20 07:43 יז בשבט התשפ

בפעם הראשונה: המדינה תסדיר את רשת החשמל ביהודה ושומרון
ארכיון, צילום: יוסי וייס

לראשונה מאז תחילת ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון- חברת החשמל גיבשה תכנית אב לאספקת חשמל ארוכת טווח ביהודה ושומרון. התכנית גובשה על פי הנחיה של שר האנרגיה, פרופ' יובל שטייניץ, לפני כשנה, בעקבות שנים רבות של תקלות באספקה ולאחר שהתברר לו שעד כה פריסת רשת החשמל ביהודה ושומרון נעשתה בלי תכנון.

מימוש התכנית ישפר חייהם של כלל היהודים והפלסטינים החיים באזור יהודה ושומרון. על פי פרסום בישראל היום, ההנחה היא כי עבודות התשתית ייקחו עד לשנת 2040. עד 2025 יוקמו שתי תחנות משנה לאוכלוסייה הישראלית, וככל הנראה שתיים לאוכלוסייה הפלסטינית. בהמשך, עד שנת 2040 יוקמו ארבע תחנות משנה לישראלים ומספר דומה לפלסטינים. במקביל יונחו ב־30 השנים הבאות יותר מ־300 ק"מ של קווי הולכה במתח גבוה.

שטייניץ אמר: "עם כניסתי לתפקיד התברר לי שמצב תשתיות המים והחשמל ברחבי יהודה ושומרון בכי רע, והתושבים כולם - יהודים וערבים - סובלים מהפסקות מים ומבעיות באספקת החשמל. לכן, כמו שכבר נעשה בתחום המים, התחלנו לפני כשנה להכין תכנית אב למשק החשמל ביו"ש, שמביאה בחשבון את הגידול באוכלוסייה ואת הצרכים הגדלים של היישובים והתושבים באזור. התכנית תוביל לשיפור משמעותי באיכות ובאמינות אספקת החשמל בכל רחבי יהודה ושומרון"

בעקבות הפרסום, מברך ראש המועצה אזורית גוש עציון שלמה נאמן: "כל החיצים והמהלכים מצביעים על ריבונות, גם כשבונים תשתיות ישנה הבנה בסיסית שמדינת ישראל היא הריבון. לשמחתנו עוד ועוד משרדי הממשלה הפנימו שריבונות זו המציאות. אנו מברכים את משרד האנרגיה והשר שטייניץ העומד בראשו על המהלך ההכרחי והחשוב, התוכנית הזאת חייבת גם לתת מענה ראוי להתיישבות הצעירה שהולכת ומתפתחת ברחבי יהודה ושומרון"