סמוטריץ' על ביטול המעצר המנהלי: "צעד אמיץ של בנט". עוצמה יהודית: "מזל שיש בחירות"

שר התחבורה החמיא לבנט, והסביר כי ביטול המעצר וצמצום הצו "דרש עמידה נחושה" של בנט מול המערכת. עוצמה יהודית: "כמה נערים מהימין יזרוק בנט לכלא בלי משפט אחרי הבחירות?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/20 19:50 טז בשבט התשפ

סמוטריץ' על ביטול המעצר המנהלי: "צעד אמיץ של בנט". עוצמה יהודית: "מזל שיש בחירות"
השר בצלאל סמוטריץ, צילום: ללא

המעצר המנהלי של אליה בן דוד, וביטולו הערב (ג') על ידי שר הביטחון נפתלי בנט, ממשיכים לעורר סערה, ובמערכת הפוליטית מגיבים. שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', כתב לאחר ההודעה על ביטול המעצר וצמצום הצו המנהלי כי מדובר ב"צעד ענק בכיוון הנכון", של הפסקה בשימוש במעצרים מנהליים נגד מתיישבים, והחמיא ליו"ר רשימתו.

"ביטול המעצר המנהלי שעשה היום השר בנט הוא צעד אמיץ שדרש עמידה נחושה מול המערכת כולה", כתב סמוטריץ'. "לראשונה שר ביטחון שאינו חותמת גומי לדרישות המחלקה היהודית השב"כ. לראשונה שר ביטחון שאומר למערכת "עד כאן".
אני מכיר מקרוב את המאמצים הכבירים שבנט השקיע בכך ביממה האחרונה והוא ראוי לכל הערכה על כך. יש עוד לאן להתקדם עד לביטול מוחלט של השימוש המפלה בהליכים מנהליים כנגד המתיישבים אבל עשינו היום צעד ענק בכיוון הנכון". הוסיף שר התחבורה.

בעוצמה יהודית, מנגד, לא הפגינו התלהבות יתרה מהצעד, וטוענים כי נעשה רק בגלל הבחירות: "אנו שמחים על כך שבנט נכנע ושינה את הצו המנהלי", נאמר בהודעת המפלגה, "אך יחד עם זאת, מדובר במעט מידי, ועדיין קיימות הגבלות מנהליות ובעיקר, אך למזלו של הנער שיש בחירות. השאלה היא, כמה נערים מהימין יזרוק בנט לכלא בלי משפט אחרי הבחירות?
להם המזל כבר לא יאיר פנים, והם ישבו חודשים רבים בלי משפט ובלי אפשרות להוכיח את חפותם".

כזכור, בנט הורה הערב לבטל את המעצר המנהלי של בן דוד, תושב נוף הגליל בן 19, ששוחרר על ידי בית המשפט המחוזי, ובנט חתם אמש על צו המעצר המנהלי נגדו. הצו המנהלי צומצם להרחקה מתחומי יהודה ושומרון.