ליברמן במאהל הריבונות: "נתניהו לא יחיל ריבונות על גרגיר של יו"ש"

יו"ר ישראל ביתנו ביקר במאהל הריבונות של מועצת יש"ע, מול בית ראש הממשלה, ואמר כי "מה שלא קרה לפני הבחירות לא יקרה אחריהן". מנכ"ל מועצת יש"ע: "המסר שלנו לליברמן: תודה על התמיכה בריבונות, היכנס לממשלת ימין כדי שנוכל לקדם את ההתיישבות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/02/20 15:33 יא בשבט התשפ

ליברמן במאהל הריבונות: "נתניהו לא יחיל ריבונות על גרגיר של יו"ש"
ליברמן במאהל המחאה עם אנשי מועצת יש"ע, צילום: מועצת יש"ע

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ביקר היום (ה') במאהל הריבונות של מועצת יש"ע, שהוקם מול בית ראש הממשלה. ליברמן הביע תמיכה בהחלת הריבונות, והזכיר כי מפלגתו הגישה הצעת חוק בנושא כבר לפני מספר חודשים. בנוסף, תקף את ראש הממשלה והזהיר כי הוא לא מעוניין בהחלת הריבונות.

"בואו לא נשקר לעצמנו", אמר ליברמן. "מה שלא נעשה עכשיו, שום דבר לא יקרה אחרי הבחירות. אם מישהו בונה על זה שנתניהו יעביר אחרי הבחירות ריבונות על גרגיר של יהודה ושומרון - הוא טועה".

מנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני, אמר לאחר הביקור: "אירחנו כעת במאהל התמיכה בריבונות את ח"כ אביגדור ליברמן. אמרנו לו שאנחנו כאן לתמוך בראש הממשלה להבאת הריבונות ושמענו ממנו את תמיכת מפלגתו בריבונות. יחד עם זאת דרשנו ממנו להיכנס מיד אחרי הבחירות לממשלה לאומית ימנית על מנת שנוכל לפתח את ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן ולקדם את הריבונות המעשית".

"המסר שלנו לליברמן הוא אחד: תודה על התמיכה בריבונות, כנס  לממשלה לאומית ימנית אחרי הבחירות". הדגיש דילמוני.

יוסי דגן עם ליברמן באוהל הריבונות

יוסי דגן עם ליברמן באוהל הריבונותצילום: רועי חדי

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר לליברמן: "אנחנו מאוד מעריכים את העובדה שהגעת לכאן, אך מוטרדים כולנו מפספוס הזדמנות היסטורית. אנו חוששים שימים אלו יהפכו לבכייה לדורות, איך כמדינה פספסנו הזדמנות של פעם בחמישים שנה להחיל ריבונות על יהודה ושומרון. 
עם כל הכבוד לארה"ב ויש כבוד לארה"ב, מדינת ישראל היא מדינה ריבונית, כפי שעשו גם בגין וגם אשכול החילו את הריבונות על רמת הגולן וירושלים ללא הסכמה של האמריקאים, כך בוודאי כשיש ממשל אוהד כמו ממשל טראמפ - אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יודיע שהוא מחיל את הריבונות הממשל האמריקאי בשנת בחירות יקבל את זה. גם אם הוא לא יסכים הוא לא יילחם בזה".

דגן ביקש מליברמן להצהיר כי יתמוך בריבונות במליאת הכנסת: "חשוב מאוד שתהיה אמירה ברורה שלך, שבמידה וראש הממשלה יביא לאישור הכנסת הצעת חוק להחלת הריבונות על כלל הישובים ביהודה ושומרון, אתם תתמכו וזה יעבור".