שקד וסמוטריץ' ביקרו במאהל הריבונות: "זה יהיה פספוס המאה"

שניים מראשי 'ימינה' ביקור במאהל הריבונות של מועצת יש"ע. "צריך להחיל ריבונות כאן ועכשיו". ראשי הרשויות נפגשו מוקדם יותר עם נתניהו ושמעו ממנו שהדברים תלויים גם בארה"ב

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/20 14:38 יא בשבט התשפ

שקד וסמוטריץ' ביקרו במאהל הריבונות: "זה יהיה פספוס המאה"
סמוטריץ' ושקד במאהל הריבונות, צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' וח"כ איילת שקד (ימינה) הגיעו היום (ה') לביקור במאהל הריבונות של מועצת יש"ע בירושלים. השניים ביקשו להביע את תמיכתם ולשלוח מסר לנתניהו להחיל את הריבונות בשטחי יהודה ושומרון באופן מיידי. "אנחנו ברגע היסטורי, זה או שנחיל את הריבונות או שזה יהיה פספוס המאה וגם סכנת המאה כי מאוד חשוב במה אנחנו נתחיל", הסבירה שקד, "אם הצעד הראשון יהיה החלת ריבונות אז ברור שלא תקום מדינת טרור פלסטינית, אבל אם הצעד הראשון יהיה מו''מ להקמת מדינת טרור פלסטינית- אז אנחנו כבר לא נחיל ריבונות."

סמוטריץ' ביקש להוסיף על הדברים והסביר מדוע דווקא סיטואציה זו מחייבת את ניצחון גוש הימין בבחירות הקרובות. "אני שומע הרבה יותר מידי דיבורים וזה מייצר אצלי חשש גדול שיש מי שמתכנן להקים סוג של ממשלת אחדות מיד לאחר הבחירות שזה בדיוק יהיה הסולם והתירוץ", אמר שר התחבורה, "יבוא גנץ ויגיד הינה תהליך הזדמנות היסטורית לתהליך מדיני להסכם שלום בינלאומי. נחזור לכל אותן מכבסת מילים וסיסמאות שבקצה שלה אוטובוסים מתפוצצים ברחובות ערי מדינת ישראל.

"כדי למנוע את התרחיש הזה, אנחנו לא רוצים ממשלת אחדות אנחנו רוצים ממשלת ימין, אנחנו רוצים ניצחון של הימין. כדי שהימין ינצח צריך להחיל את הריבונות כאן ועכשיו!. כדי לוודא שאין ולא יהיה תהליך מדיני מסוכן שבקצה שלו מדינה ערבית מחלקת חלילה את ארץ ישראל- צריך להחיל את הריבונות כאן ועשיו לפני הבחירות. זו הדרישה שלנו מראש הממשלה, זו הציפייה שלנו ממנו ואנחנו נעמוד מאחוריו וניתן לו את מלוא הגיבוי כדי לבצע את הצעד הזה כאשר הוא יבוצע" טען סמוטריץ'.

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר לסמוטריץ' ושקד: "אני מאוד מוטרד, ניכר שראש הממשלה רוצה להחיל ריבונות אין על זה ויכוח, כולנו התרשמנו כך, הבעיה היא שאל מול עוצמת  הלחצים שיש כאן זה לא פשוט. כל יום שעובר נוספים לחצים בינלאומיים. אם לא יהיה משהו בטווח המיידי עלולים לפספס את הדבר הזה.
אמרתי לנתניהו: תהיה בגין. אנחנו כולנו חושבים שנתניהו מנהיג בקנה מידה אדיר לפחות כמו בגין ובגין עמד מול  ממשל לא אוהד בכלל, הפיצוץ שהיה עם ארה"ב הוביל לביטול ההסכם הבטחוני בין ארה"ב וישראל. גם אז היו איומים לאחר מספר שנים עבר ההסכם הגולן פורח וכעבור כמה שנים ארה"ב הכירה בריבונות על הגולן. אנחנו חושבים שנתניהו צריך לנהוג  בצעד מנהיגותי כפי שעשה בגין ולהכריז על הריחבונות כבר ביום ראשון הקרוב".