השר פרץ על חילופי השטחים: "אף אחד לא ייעקר מביתו"

שר החינוך התייחס לחלק ב'תכנית המאה', העוסק בחילופי שטחים, ובמסירת שטחים באזור חולות חלוצה, שם הוא מתגורר, למדינה הפלסטינית העתידית: "חלוצה והיישובים בחבל ארץ הזה הם חלק מארץ ישראל וככה גם זה יישאר"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 29/01/20 11:45 ג בשבט התשפ

השר פרץ על חילופי השטחים: "אף אחד לא ייעקר מביתו"
הרב רפי פרץ, צילום: ללא

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, התייחס הבוקר (ד') לחלק ב'תכנית המאה', של הנשיא טראמפ, לפיו המדינה הפלסטינית העתידית תקבל שטחים באזור חולות חלוצה, בו הוא מתגורר.

לדברי השר פרץ, "רבים פונים אלי מאז אתמול בעניין החלק של חלוצה והיישובים באזור בתכנית המאה של הנשיא טראמפ. חברים, הגענו לחלוצה לאחר שגורשנו מגוש קטיף באחת ההחלטות השערורייתיות של ממשלת ישראל דאז. גירוש שהיה מעשה לא יהודי, לא ערכי, לא מוסרי ורק פגע במדינת ישראל וקרע את החברה הישראלית. 
על אף הקושי, הצער והקרע שחווינו, הוטלה עלינו משימה ליישב את הנגב ולהקים בו יישובים חדשים, וכך באמת עשינו. מתוך אמונה עמוקה גדולה ומתוך השבר גדול בנינו את ביתנו וקהילתנו מחדש. הטראומה הלאומית מעקירת גוש קטיף, יחד עם הטרור מעזה, גרמו למדינת ישראל להבין שגירוש יהודים לא עומד שוב על הפרק". 

הרב פרץ הבהיר כי לא יפונו יישובים או ייעקרו יהודים מבתיהם, אך לא התייחס לנושא חילופי השטחים עצמו: "חלוצה והיישובים בחבל ארץ המהמם הזה הם חלק מארץ ישראל וככה גם זה ישאר. הנשיא טראמפ וראש הממשלה נתניהו הצהירו אמש כי לא יפונו אנשים מבתיהם ועל העיקרון זה נשמור מכל משמר. לא ניתן יד לעקירה נוספת. יהודים לא יגורשו שוב מארצם". כתב שר החינוך.