אזור תעשייה ענק, משותף לשלוש מועצות, יוקם סמוך להר חברון

מועצת הר חברון ומועצות מטה יהודה ולכיש יקימו אזור תעשייה משותף, סמוך למחסום תרקומיא, שיעסיק פועלים ישראלים ופלסטינים מהאזור. שר הכלכלה אלי כהן: "בשורה חשובה לתושבי יהודה ושומרון והמועצות לכיש ומטה יהודה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 22/01/20 13:00 כה בטבת התשפ

אזור תעשייה ענק, משותף לשלוש מועצות, יוקם סמוך להר חברון
ראשי המועצות והשר כהן חותמים על ההסכם, צילום: דוברות הר חברון

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן חתם הבוקר (ד') על הסכם שיתוף פעולה להקמת אזור תעשייה משותף, יחד עם ראשי הרשויות יוחאי דמרי ראש מועצה אזורית הר חברון, ניב ויזל, ראש מועצה אזורית מטה יהודה ודני מורביה, ראש מועצה אזורית לכיש.
אזור התעשייה המשותף ישתרע על פני כ-2,000 ויוקם בסמוך לכביש 35 בצמוד למעבר תרקומיה, המעבר המוביל מאזור הר חברון לחבל לכיש וקרית גת, ומהווה נמל יבשתי לאלפי משאיות סחורה הנכנסות ויוצאות מדי שבוע מחברון ובנותיה לנמל אשדוד ורחבי המדינה. ניהול השטח והכנסותיו של אזור התעשייה יחולקו בין שלושת הרשויות.

על פי תכנית מתאר ארצית עתידה להגיע מסילת רכבת מתחנת קרית גת עד למעבר תרקומיה שתקל על מעבר הסחורות. מועצה אזורית הר חברון מחזיקה בשטח מוניציפלי מעבר למעבר תרקומיה בסמוך למשולש גבולות מוניציפלי של הרשויות לכיש, מטה יהודה והר חברון, הכוונה לתת כל אחד את חלקו ולייצר שטח גדול לאזור תעשייה ומחסנים לוגיסטיים במקום מתבקש.
הקמת אזור התעשייה בתרקומיה נמצא בשלבים ראשונים, לאחר בדיקת היתכנות, לפני הרשאה לתכנון ולפני פרוגרמה, לפיה ניתן יהיה להכין תב"ע. 

המיקום המתוכנן של אזור התעשייה

המיקום המתוכנן של אזור התעשייהצילום: דוברות הר חברון

השר אלי כהן אמר: "אזור התעשייה המשותף לשלוש המועצות יהווה כלי לפיתוח האזור והינו בשורה חשובה לתושבי יהודה ושומרון והמועצות לכיש ומטה יהודה. אזור התעשייה החדש ייתן מענה למקומות תעסוקה נוספים עבור תושבי האזור, יקל על העומס בנמלי הים ויחזק את היציבות הביטחונית ביו"ש על רקע מיקומו בתפר שבין אוכלוסייה יהודית ופלסטינית. משרד הכלכלה רואה חשיבות רבה בקידום התעשייה והתעסוקה בישראל, בכל מקום בארץ. אנו פועלים ליצירת תעסוקה איכותית ולהעלאת הפריון בייצור משרות באיכות גבוהה, וקידום התעשייה והכלכלה"

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון: "מרגש לקחת היום חלק באירוע מכונן שתוצאותיו ישפיעו באופן דרמטי על הצמיחה והשגשוג של האזור בכלל ושל תושבי הר חברון בפרט. ההליכה המשותפת היא נדירה במחוזותינו ואני מברך את חבריי, ראשי המועצות על היוזמה והשותפות למען התושבים. הפוטנציאל האזורי גבוה מאוד. כבר היום התעשייה המקומית בתנופה וזה רק ילך ויגבר. שיתוף הפעולה ייתן מענה כמובן לאוכלוסייה היהודית אך תביא גם ברכה לאוכלוסייה הערבית. תודתי והערכתי הרבה לשר אלי כהן שבתמיכתו אנו מקדמים שני אזורי תעשייה ופרויקטים נוספים המהווים מנופי צמיחה כלכליים ונותנים תקווה לעתיד המועצה".

חותמים על ההסכם

חותמים על ההסכםצילום: דוברות הר חברון

דני מורביה, ראש מועצת לכיש: "אנו מכירים בחשיבות העבודה המשותפת שמובילה להצלחות, ומודים לשר אלי כהן שהוא שותף אמיתי. החיבור בין הרשויות מחויב המציאות וצריך לחבר גם את האוכלוסייה הערבית וזה הכרח כדי לתת להם רווחה ולחבר אותם מהפן החברתי. האתגר גדול וביחד נעשה ונצליח".

ניב ויזל, ראש מועצת מטה יהודה: "אנחנו גאים לחתום על הסכם שותפות והתנעה של אזור התעשייה תרקומיה יחד עם מועצות לכיש והר חברון. האזור עתיד לשמש בתור השער המזרחי להעברת סחורות לרשות הפלסטינאית. אזור תעשייה זה עונה על צורך לאומי ואין ספק שבכוחו של הסכם השותפות להביא לאזור תעשייה משגשג למרחב כולו. אנו שמחים ששר הכלכלה היה שותף במעמד החתימה על ההסכם המכובד והביע את תמיכתו בפרויקט. היכולת להגיע למעמד זה ולקידום הפרויקט היא אך ורק בזכות שיתוף פעולה טוב בין שלושת ראשי הרשויות וצוותיהם. אנו מקווים שהפרויקט יעבור משלב החתימה לתכנון וביצוע במהירות האפשרית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן