לראשונה: בנט מרחיק פעילי שמאל אנרכיסטים מיו"ש

שר הביטחון, נפתלי בנט, הורה להוציא צווי הרחקה מאזור יהודה ושומרון כנגד פעילי שמאל אנרכיסטים: "הקרקס נגמר, ננקוט יד קשה כנגד אויבים מבית שפוגעים בחיילי צה"ל ובביטחון המדינה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 18/01/20 19:05 כא בטבת התשפ

לראשונה: בנט מרחיק פעילי שמאל אנרכיסטים מיו"ש
הפגנת אנרכיסטים מול חיילי צה"ל ביהודה ושומרון, צילום: Najeh Hashlamoun/Flash 90

שר הביטחון, נפתלי בנט, הנחה הערב (מוצ"ש) את פיקוד המרכז של צה"ל, בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, להוציא צו הרחקה כנגד פעילי שמאל אנרכיסטים מאזור יהודה ושומרון. צווים מסוג זה הוצאו עד כה בציבור היהודי רק כנגד פעילי תג מחיר, וכעת יופנו גם כנגד פעילים אנרכיסטים משמאל.

מדובר בפעילי שמאל רדיקלי המשתייכים לארגון "אנרכיסטים נגד גדרות", ופועלים מדי שבוע, על פי רוב בתיאום עם פעילים פלסטינים וארגוני שמאל קיצוניים אחרים, לביצוע פרובוקציות אלימות באזור יהודה ושומרון בארבעה מוקדים עיקריים: בילעין, נעלין, קדום ונבי סלאח.

על פי מידע שהוצג בפני שר הביטחון לאחרונה, בין היתר במפגש עם נכי צה"ל שנפגעו בפעילויות השונות, האירועים האלימים מכוונים להתסיס את השטח ומביאים להשחתת רכוש ופגיעה בחיילי צה"ל, לצד נזק הסברתי כבד למדינת ישראל בעולם. 

מוותר על הכבוד. ח"כ נפתלי בנט

השר נפתלי בנטצילום: לע"מ. עודד קרני

בהתאם, הנחה בנט את גורמי צה"ל והשב"כ לניסוח צו הרחקה כנגד פעילי הקבוצה, ובראשם פעיל השמאל הרדיקלי יונתן פולק (אשר שוהה בימים אלה במעצר לאחר שהוגשה נגדו קובלנה בגין פגיעה בחיילי צה"ל). במקביל, ועד ליישום הצו, הונחו הכוחות בשטח לפעול ביד קשה כנגד אותה פעילות, במטרה לפזר את ההפגנות תוך זמן קצר ולצמצם את הפגיעה בחיילי צה"ל.

בנט אמר לאחר שהוציא את ההנחיה: "לאף אחד אין זכות לפגוע בחיילי צה"ל היקרים ובביטחון המדינה בשם חופש הביטוי וזכות ההפגנה. הגיע הזמן לעצור את הפרובוקציות הזולות של אותם אנרכיסטים ולנקוט יד קשה כנגד אויבים מבית. הקרקס נגמר".

בתנועת 'אם תרצו', בירכו על ההרחקה: "אנו מברכים את השר בנט על החלטתו החשובה. פעילי שמאל קיצוניים מהארץ ומחו"ל פוקדים את השטח יום יום במטרה לתעד להטריד ולהציק לחיילי צה"ל ולייצר מסע של דה-לגיטימציה נגד החיילים ונגד מדינת ישראל. תנועת "אם תרצו" תמשיך להיות בשטח כחומה בצורה נגדם". בתנועה מפעילים את פרויקט "מצלמים את הצלמים", שמטרתו, על פי 'אם תרצו', לחשוף את הציבור הישראלי לפעילות האנרכיסטים המטרידים את לוחמי צה"ל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן