"מינוי אסטרטגי": בהתיישבות מברכים על מינוי קובי אלירז

ראשי ההתיישבות ותנועת 'רגבים' מברכים את שר הביטחון בנט על מינויו של קובי אלירז לניהול אכיפת הריבונות הישראלית בשטחי C: "מצפים לראות תוצאות בשטח, ההיסטוריה לא תסלח למי שיפסיד במערכה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/20 10:54 יב בטבת התשפ

"מינוי אסטרטגי": בהתיישבות מברכים על מינוי קובי אלירז
בנייה פלסטינית בלתי חוקית בשטחי C, צילום: ללא

ראשי ההתיישבות ובתנועת 'רגבים' מברכים על מינויו של קובי אלירז, לשעבר עוזר שר הביטחון לענייני התיישבות, לראש צוות המשימה במשרד הביטחון לטיפול בריבונות הישראלית בשטחי C.

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, אמר: "הערכה רבה לשר נפתלי בנט על המהלך החשוב והחיוני במינויו של קובי אלירז לנהל את המערכה כנגד טרור הבניה שמנהלות בהצלחה מדינות אירופאיות בהובלתה של הרשות הפלשתינית.

מרגע שנבחרתי שמתי לנגד עיני את האתגר המרכזי ביותר של הר חברון. במשך שלוש שנים הבאנו את הנושא למרכז התודעה הציבורית ושל מקבלי ההחלטות, מינינו פקח קרקעות ערכנו אינספור סיורים ודיונים ונלחמנו על האדמות שדורות חלמו עליהם ולמול עינינו נכבשות מידינו. זוהי סוגיה אסטרטגית ראשונה במעלה ומי שיורד לשטח מבין את חומרתה.
לקיחת האחריות של משרד הביטחון היא סגירת מעגל עבורנו לאחר שנאבקנו ופעלנו לקדם מטרה זו. למועצה עם כל הרצון הטוב אין הכלים לנצח במערכה לבדה. ברשות הפלשתינית ישנו שר האמון לקדם בניה בשטח C ולרשותו עומדים תקציבי עתק ומנגון מגויס, ומנגד מדינת ישראל הגיבה ולא הובילה. 

יוחאי דמרי עם בנט

יוחאי דמרי עם בנטצילום: מועצת הר חברון

"ברכותי לידידי קובי אלירז המוכשר, לפניו עבודה רבה ואנו נסייע בכל מה שנדרש. תודה גדולה לארגונים הרבים ששותפים למאבק- רגבים, מועצת יש"ע, הרועים, עד כאן, DMU. הערכתנו הרבה לשר בנט, ואנו מצפים לראות תוצאות בשטח כי ההיסטוריה לא תסלח למי שיפסיד במערכה זו".

גם בתנועת 'רגבים' מברכים על מינוי פרוייקטור לניהול המערכה על שטחי סי. בתנועה אמרו: "במשך שנים ארוכות פעלנו כדי להציף במרחב הציבורי, את סוגיית ההשתלטות הפלסטינית על השטחים הפתוחים ביהודה ושומרון, לשם הקמת מדינה דה פקטו.
מאז כניסתו של השר נפתלי בנט למשרד הביטחון, מצאנו אוזן קשבת ומחוייבות עמוקה לטיפול בשורשי הבעיה. ההחלטה על מינוי איש מקצוע שירכז את ניהול התגובה הישראלית נוכח התופעה, הינה צעד חשוב ומבורך. קובי, בהצלחה!".