שקד מברכת: דחיית העתירה נגד עפרה - בזכות משרד המשפטים

שרת המשפטים לשעבר בירכה על דחיית העתירה נגד תכנית הבינוי של היישוב עפרה: "תוצאה של עבודה יסודית שנעשתה במשרד המשפטים בארבע השנים האחרונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/20 12:15 ט בטבת התשפ

שקד מברכת: דחיית העתירה נגד עפרה - בזכות משרד המשפטים
איילת שקד, צילום: כיפה

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, בירכה היום (ב') על פסק הדין שנתנו שופטי בג"ץ, במסגרתו דחו עתירה פלסטינית נגד תכנית הבינוי של היישוב עפרה. שקד כתבה כי "היום ניתן פסק דין חשוב בבג״צ שיאפשר את המשך פיתוח היישוב עפרה. זו תוצאה של עבודה יסודית שנעשתה במשרד המשפטים בארבע השנים האחרונות". 

לדברי שקד, "בית המשפט קיבל את עמדת היועץ המשפטי לממשלה, לפיה התוכנית חלה גם בשטחים שהתברר בדיעבד כי אינם נכללים בהפקעה, נוכח עמדת המדינה לפיה שטחים אלו חוסים תחת הגנת סעיף 5 לצו בדבר רכוש ממשלתי, המעגן את "תקנת השוק".

שקד הסבירה כי הכרעת בג"ץ ניתנה בעקבות השינוי בעמדת המדינה, שינוי אותו הובילה בשנותיה במשרד המשפטים: "פסק הדין מאשר את עמדת המדינה אותה הובלתי עם היועץ המשפטי לממשלה, במטרה להסדיר את ההתיישבות היהודית ביו"ש. פסק הדין מאשר את עמדת המדינה בהליך זה לפיה אין מניעה לבנות מבנים חדשים בשטחים שלעמדת המדינה חוסים תחת "תקנת השוק".

עוד כתבה שרת המשפטים לשעבר: "בית המשפט קובע בפסק הדין כי אין די בהצגת טענות או בהטלת ספק בנוגע לזכויות הקניין כדי לבטל הליכים תכנוניים ארוכי שנים וכי מקומו של ספק קנייני במקרים אלו להתברר בבית משפט אזרחי.
בית המשפט גם הבהיר לעותרים, וטוב עשה, כי אין בכוונת בית המשפט  להיכנס לנושא חוקיות הבניה בהתיישבות שכן מדובר בנושא מדיני בעיקרו אשר חוסה תחת כלל אי השפיטות המוסדית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן