בית המשפט סירב להאריך מעצר קטין החשוד ב'תג מחיר'

בית משפט השלום בפתח תקווה הורה למשטרה לשחרר למעצר בית קטין החשוד בכוונה לבצע 'תג מחיר', אך האריך מעצר בגיר שהיה עמו. עורך דינם: "מדובר במעצר של היסטריה ופאניקה של רשויות הביטחון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/20 17:05 ה בטבת התשפ

בית המשפט סירב להאריך מעצר קטין החשוד ב'תג מחיר'
תג מחיר. ארכיון, צילום: צילום מסך

שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה, אופיר כתבי-ריבלין, דחתה אחר הצהריים את בקשת המשטרה להאריך בשמונה ימים את מעצרו של קטין אשר נעצר הלילה בגוש עציון, והורתה על שחרור למעצר בית למספר ימים. לבקשת המשטרה עיכבה השופטת את השחרור, לצורך בחינת הגשת ערר על ידי המשטרה.

בתוך כך, מעצרו של בגיר, אשר בצו חריג נאסר עליו לפגוש בעורך דין, הוארך עד יום שני, תוך שבית המשפט מקבל רק באופן חלקי את בקשת המשטרה.
השניים נעצרו הלילה בגוש עציון ולטענת המשטרה הם חשודים כי תכננו לבצע 'תג מחיר'. את העצורים ייצגו עורכי הדין נתי רום ועדי קידר מארגון 'חוננו'.

עו"ד עדי קידר מסר לאחר הדיון: "מדובר במעצר של היסטריה ופאניקה של רשויות הביטחון, לאחר תגי מחיר בתקופה האחרונה. על פי ההחלטות שניתנו היום בבימ"ש הובהר שאין קשר בין החשודים לתגי המחיר, יש טענה שהיה תכנון בלבד לבצע משהו, לא בוצע דבר ולא נתפס דבר. בימ"ש אכן שחרר את אחד הקטינים, ובאשר לבגיר מעצרו הוארך לתקופה קצרה ואני מקווה שבסופה גם הוא ישוחרר".

עו"ד רום הוסיף: "אנחנו שמחים שבימ"ש לא התרשם מהחשדות והסעיפים הרבים בבקשה שהגישה משטרת ישראל כנגד החשוד הקטין, וקבע כי אין חשד סביר. הקלות שבה המשטרה בכלל וימ"ר ש"י בפרט עוצרים נערים צעירים תוך הפעלת אלימות, למרות שלא היה קשר עין לאירוע כזה או אחר. בטח גם שמדובר בשימוש בצווים דרקוניים של איסור מפגש עם עו"ד. אנו מקווים שהאכיפה המסיבית והבררנית הזו תיפסק לאלתר".