מיליונים להתיישבות ביו"ש: המענק הביטחוני אושר

ועדת הכספים של הכנסת אישרה 34.5 מיליון ש"ח כמענק ביטחוני לרשויות ביהודה ושומרון, וכן 5.5 מיליון ש"ח לטובת תחנות ההזנקה של מד"א. יו"ר מועצת יש"ע: "ההכרה בחשיבותם הביטחונית של המועצות ובשירותי החירום שמגיעים לנו עדיין אינה מובנת מאליה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/12/19 11:49 כו בכסלו התשפ

מיליונים להתיישבות ביו"ש: המענק הביטחוני אושר
פגישת ראשי הרשויות ביהודה ושומרון עם נתניהו. ארכיון, צילום: מועצת ישע

ועדת הכספים של הכנסת אישרה הבוקר (ג') את העברת כספי המענק הביטחוני לרשויות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. כעת, לאחר האישור, יועבר בהקדם המענק בסכום של 34.5 מיליון ש''ח, לרשויות ביו"ש שסיימו את השנה הקודמת בפער תקציבי שנוצר בשל הוצאות מיוחדות מכורח ביטחוני.

בנוסף, יועבר סך של 5.5 מיליון ש''ח לתקצוב תחנות הזנקה לטובת שירותי עזרה ראשונה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן.

לפני כחודש התקיימה ישיבה של ראשי מועצת יש''ע עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בה הועלה בפניו הצורך. בפגישה התחייב ראש הממשלה לקדם את הנושא, ובאופן מיידי הועברה החלטת ממשלה בעניין. הנושא עבר לאישור ועדת הכספים והיום הועבר התקציב באופן סופי.

יו"ר מועצת יש''ע דוד אלחייני בירך על העברת הכספים ואמר: "אנו מודים לראש הממשלה על הירידה לעומק הדברים ועל קידום המענק, וליו"ר ועדת כספים משה גפני על הענייניות ועל הטיפול המהיר בנושא. כמו כן, לשר בצלאל סמוטריץ' ולראשי הרשויות שסייעו רבות במהלך".

אלחייני הסביר כי "אלו כספים שבלעדיהם קשה למועצות, שנמצאות באזורים אשר מגנים על מדינת ישראל בכל יום ובכל שעה, לתפקד באופן סביר. לאחר 52 שנה, ההכרה בחשיבותם הביטחונית של המועצות ובשירותי החירום שמגיעים לנו היא עדיין אינה מובנת מאליה ואנו מודים לכל העוסקים במלאכה על קידום הנושא התקציבי".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן בירך: "אומנם מצער שאנחנו צריכים לפעול כל שנה בעדת הכספים ומול הממשלה כדי להשיג את הדברים המינימלים שנדרשים להתיישבות, בזמן שבמקומות אחרים כמו עוטף עזה וגבול הצפון מתקבלים בבסיס תקציב, יחד עם זאת זו חובתנו ואנו עושים אותה.
אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר הפנים אריה דרעי, לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ ולאגף התקציבים במשרד האוצר על התקצוב. מכאן נפעל יחד שבקדנציה הבאה בעז''ה זה ייכנס בתוך בסיס התקציב ויהודה ושומרון תשווה לכל אזורי התפר והעימות במדינת ישראל."

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ סיכם את הדיון: "אחרי תקופה רבת מהמורות וסימני שאלה, אנו יוצאים מכאן עם בשורה חשובה לטובת המשך פיתוח ההתיישבות לשנה הקרובה ברחבי יהודה ושומרון בכלל ובנימין בפרט. 
אנו מודים לשר הפנים אריה דרעי, לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ, למשרד רוה"מ ולאגף התקציבים במשרד האוצר על הסיוע בתקופה מורכבת זו."