לראשונה: שגרירי או"ם בסיור בשומרון

לראשונה - שגרירי או"ם מרחבי העולם הגיעו לסיור בשומרון. ראש מועצת שומרון: "נפרצה עוד תקרת זכוכית". השגריר דנון: "ביקור בעל השפעה רבה על השגרירים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/19 11:40 כא בכסלו התשפ

לראשונה: שגרירי או"ם בסיור בשומרון
ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן עם שגריר ישראל לאו"ם דני דנון ושגרירי האום במפעל מחמצת באיזור תעשייה ברקן, צילום: רועי חדי

ביום שישי האחרון הגיעו כעשרים שגרירים או"ם מרחבי העולם לבקר בשומרון. הסיור התקיים כחלק משיתוף פעולה של יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון, בסיוע ובהובלת שגריר ישראל לאו"ם דני דנון.

השגרירים נפגשו עם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, וביקרו בתצפית "המרפסת של המדינה" בפדואל, במפעל "מחמצת" באיזור תעשייה ברקן, ונפגשו עם עובדים פלסטינים העובדים לצד עובדים ישראלים מההתיישבות ביו"ש. במהלך הסיור קיבלו השגרירים סקירה מראש מועצת שומרון דגן.

שגריר מלאווי לאו"ם פרקס מאסטר קלמסי ליגויה העביר ביקורת חריפה על החלטת האיחוד האירופי לסמן את המוצרים היוצאים מהמפעלים בהם עובדים זה לצד זה ישראלים ופלסטינים ואמר: "כשהגעתי לכאן למדתי לראשונה, שהמקום שאנחנו קוראים לו גדה מערבית, הוא למעשה יהודה ושומרון. רוב האנשים לא יודעים זאת".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר לשגרירים: "המענה הנכון שלנו להחלטות הגזעניות והמרושעות של האיחוד האירופי כלפי מדינת ישראל וההתיישבות הוא להביא את האנשים ולהראות להם את המציאות בעיניים. רוב הפוליטיקאים לא היו כאן. ורוב האנשים שמגיעים לכאן אם הם לא אנטישמים, משהו משתנה אצלם".

דני דנון, שגריר ישראל לאו"ם, אמר במקום: "הביקור מסייע לנו להציג את האמת על ישראל דרך חשיבותו של אזור השומרון. מדובר בביקור בעל השפעה רבה על השגרירים אשר חוזרים לאו"ם עם תפיסה רחבה והבנה מעמיקה על המציאות הישראלית, זה פועל לטובתנו ומחזק את מעמדה של ישראל במסדרונות האו"ם".