משלחת מישראל הותקפה על ידי פעילי BDS

משלחת של המועצה האזורית שומרון, המשותפת לישראלים ולפלסטינים הותקפה על ידי פעילי BDS וארגונים המתנגדים לישראל במדריד שבספרד. כוחות משטרה אבטחו את חברי המשלחת

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/19 13:03 יג בכסלו התשפ

משלחת מישראל הותקפה על ידי פעילי BDS
דגן נגד המפגינים, צילום: יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון

אתמול (ג') בשעות הערב, לאחר יום מרוכז של פגישות עם חברי פרלמנט בבניין הפרלמנט במדריד, זאת כחלק משיתוף פעולה עם ארגון ההסברה הספרדי -  יהודי ACOM, הגיעו חברי משלחת המועצה האזורית שומרון אל מלון אינטרקונטיננטל במרכז העיר לקיום פאנל אליו הוזמנו במטרה להציג את עמדתם לפיה סימון המוצרים והחרם בהובלת ה- BDS מזיק גם לערבים וגם ליהודים. 

זמן קצר לאחר תחילת האירוע בו נכחו כ-200 משתתפים, החלו פעילי BDS להוציא דגלי אשף, לקלל, לצעוק ולהתפרע, ואף ניסו לתקוף פיזית את דגן וחברי הפאנל הפלסטינים והערבים שהשתתפו בכנס, תוך שצועקים לעבר דגן "פושע מלחמה".

הפעילים נדהמו לגלות שבכנס למען השומרון ונגד ה-BDS משתתפים גם ערבים ישראלים ופלסטינים ובהם השייח תמימי. דגן הטיח בפעילי ה-BDS: "אנחנו לא פוחדים מכם. אתם לא רוצים שלום, אתם לא אוהבים ערבים אתם שונאים יהודים ואתם אנטישמים. אלו הפנים האמתיות שלכם, תתביישו לכם". 

אל המקום הגיעו מאבטחי בית המלון במטרה להשתלט על המתפרעים שניסו לפגוע גם בחברי המשלחת הפלסטינים, בטענה כי מדובר בבוגדים אשר פועלים בשירות מדינת ישראל תמורת בצע כסף. בעקבות הדברים אחד המשתתפים לא חש בטוב ונאלץ לרדת מהבמה. לאחר שהמאבטחים הוציאו בכוח את פעילי ה-BDS מהאולם, דגן הודה להם בציניות: "הם חשפו את הפנים האמתיות של ה-BDS. הם לא באו כדי להקשיב, אף אחד מהם מעולם לא פגש ראש מועצה או מתיישב מהשומרון, ומעולם לא דיבר עם אנשים כמו השייח תמימי, אבל זה לא מעניין אותם מה קורה בשטח. הדבר היחיד שיש להם זו בורות ושנאה. זוהי קבוצה אנטישמית שרוצה לחסל את העם היהודי ומדינת ישראל".

בשל חשש לחיי חברי המשלחת, אל המקום הוזעקו כוחות מיוחדים של משטרת מדריד במטרה לחלץ את המשתתפים מבית המלון. מפקד היחידה ביקש להוציא את חברי המשלחת דרך יציאה אחורית, אולם ראש מועצת שומרון דגן הודיע לו שבאי המשלחת נכנסו מהדלת הראשית וייצאו מהדלת הראשית בראש מורם, כדבריו: "אנחנו יהודים מארץ ישראל לעולם לא נפחד מאנטישמים".

בחוץ חיכו להם פעילי ה-BDS והשמאל הקיצוני שהמשיכו להפגין. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "הגענו למדריד במטרה להילחם בפעילי ה- BDS ובהחלטה לסמן את מוצרי יו"ש ומהר מאד קיבלנו תזכורת למה אנחנו נאבקים. עשרות אנשים מלאי שנאה בעיניים רצו לפגוע בנו מתוך אנטישמיות טהורה. זאת העדות הטובה ביותר לפרצוף האמתי שלהם, הם לא פועלים לא למען הפלסטינים, ולא למען זכויות אדם, הם משרתי השנאה שכל מטרתה השמדת העם היהודי ומדינת ישראל. אין לי ספק שאם לא הכוחות המיוחדים של המשטרה מקומית הערב היה יכול להסתיים בצורה אחרת לגמרי".

המשלחת הגיעה למדריד במסגרת שבוע אינטנסיבי שמקיימת יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון, במטרה לשנות את החלטת בית הדין של האיחוד האירופי לסימון מוצרי יו"ש. ביום ראשון האחרון הגיעה משלחת של 25 שרי ממשלה מהעולם וחברי פרלמנט וקונגרס לסיור באזור תעשייה ברקן, וביום שישי מיד עם הנחיתה בארץ תגיע משלחת בכירה נוספת מכל העולם לשומרון. 

בין חברי המשלחת נמצאים בין השאר את השייח תמימי מרמאללה, שרה זועבי ודימה תעיה, פעילות ערביות ישראליות, ראש מועצת שומרון ומשה לב רן מאזור התעשייה ברקן.