"אירופה מסמנת יהודים פעם נוספת" | שרים וחברי פרלמנט מהעולם ביקרו בשומרון

שרים וחברי פרלמנט מהעולם סיירו בשומרון יחד עם ראש המועצה, במסגרת הכנס השנתי של שדולת הפרלמנטרים למען ישראל, המסייעים לישראל ולהתיישבות במדינותיהם השונות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 08/12/19 17:30 י בכסלו התשפ

"אירופה מסמנת יהודים פעם נוספת" | שרים וחברי פרלמנט מהעולם ביקרו בשומרון
דגן עם חברי השדולה, צילום: רועי חדי

כ-25 שרים וחברי פרלמנט מרחבי העולם סיירו היום (א') בשומרון, יחד עם ראש המועצה דגן. מדובר בחברים בשדולת הפרלמנטרים למען ישראל (IAF) ומכהנים כראשי השדולות למען ישראל בפרלמנט במדינתם ומקדמים סדר יום וחקיקה פרו-ישראלית. מטרת הקמת שדולה היא להיאבק בחקיקה אנטישמית ואנטי ציונית נגד מדינת ישראל ברחבי העולם. 

במהלך הביקור נפתח הכנס השנתי של השדולה שבמרכזו עומדת החלטת בית המשפט של האיחוד האירופאי לדרוש סימון של מוצרים יהודיים שיוצרו ברמת הגולן, מזרח ירושלים ויהודה ושומרון. כחלק מהכנס השנתי סיירו השרים וחברי הפרלמנט באזור התעשייה ברקן שבשומרון. וקיימו תצפית לעבר מישור החוף במרפסת של המדינה בפדואל. 

בתחילת הסיור, נפגשו חברי הפרלמנטים השונים במפעל TWITOPLAST עם משפחתה של קים לבנגרונד-יחזקאל ז"ל ומשפחתו של זיו חג'בי ז"ל שנרצחו בפיגוע בברקן לפני כשנה. במהלך הפגישה, ביקשו ההורים להפסיק את מימון האיחוד האירופי למחבלים ולעורכי דינם.  

במרכזו של הסיור נפגשו השרים וחברי הפרלמנט עם ראש המועצה יוסי דגן ועם ח"כ מיקי זוהר, ובעקבות החלטת בית הדין הגבוה של האיחוד האירופי לסימון מוצרים יהודים חתמו על עצומה נגד ההחלטה והצהירו בה בין השאר: "החלטת האיחוד האירופי אנטישמית".

אנטישמיות. בניין הפרלמנט של האיחוד האירופי

אנטישמיות. בניין הפרלמנט של האיחוד האירופיצילום: shutterstock

ראש מועצה אזורית שומרון, יוסי דגן, אמר לשרי הממשלה וחברי הפרלמנט: "בכל המזרח התיכון, המקום היחיד שבו עובדים זה לצד זה, יהודים וערבים, מקבלים את אותה משכורת, ומכירים זה אז זה הוא איזורי התעשייה כאן ביו"ש. ומה אותם פוליטיקאים "אוהבי שלום" מהאיחוד האירופי רוצים להרוס? את מה הם רוצים להחרים ולסמן? את איזורי התעשייה האלו. זו תעשיית השקרים. אלו הם פניה. אני קורא לכם לעצור את תעשיית השקרים בכל מקום בו אתם נמצאים. אתם השגרירים שלנו. יחד ננצח את תעשיית השקרים והאנטישמיות החדשה"

בהתייחס למימון עורכי דין למחבלים על ידי האיחוד האירופי אמר דגן: "אתם חברי אמת של ישראל, אני קורא לכם לפעול כדי להפסיק לאלתר את המימון ההזוי של עורכי דין למחבלים ע"י האיחוד האירופי וכספי המיסים של התושבים שלכם זה עיוות מוסרי מהמדרגה הראשונה".

ח"כ מיקי זוהר אמר לחברי הפרלמנט: "אתם צריכים להפיץ את האמת במדינותיכם. ואני יודע שיבקרו אתכם, אני מבטיח לכם שלא יהיה קל, אבל אתם המנהיגים של הדורות הבאים, כי האמת לעולם תאיר". 

רפי אביה של קים סיפר את סיפורו המצמרר על בתו שנרצחה מטרים ספורים מהמקום ולפתע הטיח בהם: "אתם בוודאי לא יודעים, אולם כספי המיסים שלכם מממנים את עורך הדין של המחבל שסייע לרצוח את בתי. למה?? למה אתם מממנים סיוע לרוצחים, אתם שכל כך דואגים לזכויות אדם, שכחתם מחיי אדם??"

אביה ובעלה של קים לבנגרוד הי"ד, ביציאה מבית המשפט

רפי, אביה של קים לבנגרוד הי"ד, עם בעלה ותמונתה של קיםצילום: אם תרצו

חבר הפרלמנט ההולנדי גול וורנון שיצא ראשון כנגד החלטת האיחוד האירופי: "אני העברתי הצעת חוק האומרת שהחלטת בין הדין הגבוה של האיחוד האירופי תכנס לתוקף אך ורק אם תפעל על פי עקרון השוויון וכל המוצרים מאיזורי מחלוקת בעולם יסומנו. באם זה לא כך זו החלטה מפלה ואנטישמית". 

גבריאל לז שר הבטחון של רומניה: "ראינו את המציאות בעיניים, זה חשוב לנו לראות את המציאות באיזור הזה". 

חבר הקונגרס אלן קלמנס מי שהוציא מהמצע הרפובליקני את פתרון שתי המדינות ומקורב לטראמפ: "ארה"ב תעמוד לצד ישראל, בכל החלטה שהיא תקבל לגבי השטחים שלה. איזו החלטה שתתקבל בישראל לגבי יהודה ושומרון, אתם תראו את נשיא ארהב דונלד טראמפ עומד לצד אותה החלטה".

שדולת הפרלמנטרים למען ישראל (Israel Allies Foundation) היא ארגון גג המאגד את פעילותן של 40 שדולות פרו-ישראליות הפועלות בבתי הקונגרס האמריקניים, בפרלמנט האירופי ובפרלמנטים נוספים ברחבי העולם. השדולות פועלות למטרות קידום ושיתוף תקשורת ומידע בין חברי פרלמנט ומחוקקים, במטרה להביא קול אחיד בנושאים הנוגעים לישראל בעולם הרחב. השדולה הוקמה בשנת 2007 בקונגרס האמריקאי בשם "שדולת אוהבי ישראל".