עלייה של עשרות אחוזים בערך נדל"ן בשומרון בשנים האחרונות

לראשונה בוועידת הנדל"ן המרכזית באילת יתקיים היום פאנל בנושא יהודה ושומרון. ראש המועצה האזורית שומרון: "יהודה ושומרון - ההשקעה הנדל"נית של היום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/19 08:42 ה בכסלו התשפ

עלייה של עשרות אחוזים בערך נדל"ן בשומרון בשנים האחרונות
צילום: ללא

לראשונה, תקיים השנה ועידת הנדל"ן המרכזית, אשר תיפתח הבוקר באילת, פאנל בנושא הזדמנויות ההשקעה ביהודה ושומרון. בפאנל ישתתפו ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, נציגי המנהל האזרחי, גורמי מימון, אנשי עסקים, יזמים וקבלנים. המושב שמתקיים לראשונה בנושא יו"ש הוא יוזמה משותפת של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, יו"ר מרכז הבנייה הישראלי - ערן רולס ויו"ר פורום נדלניו"ש ליאור זברג,  אשר מציינת נקודת מפנה בכל הנוגע ליחס משקיעי הנדל"ן ליו"ש, ושמה במרכז את הדיון על הפוטנציאל הכלכלי הרב של האזור.

על פי הנתונים אותם יציג היום בכנס ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: בשנים האחרונות עלה ערך הנדל"ן בשומרון בעשרות אחוזים, כך לדוגמא, בשנת 2012 מחיר בית פרטי בישוב לשם שבשומרון עמד על כ- 800,000 ש"ח, אותו בית בדיוק עולה היום מעל ל 2 מיליון ש"ח. כך צפוי לקרות גם באזורים נוספים בשומרון שנחשבים לבעלי פוטנציאל נדלנ"י ונמצאים לפני עליית מחירים, ובהם: יישובי גב ההר (אלון מורה, איתמר, יצהר, הר ברכה, תפוח), שצפויים בעוד כשנתיים ליהנות מכביש מהיר שיחבר אותם למרכז הארץ. כמו כן, על פי תכניות משרד התחבורה תבנה גם רכבת שתחבר בין צומת תפוח למרכז הארץ, וכביש דו נתיבי שיקרב את יישובי צפון מערב השומרון לאזור השרון. לדברי דגן, ברגע שיחלו להתממש תכניות תחבורה אלו, ערך הקרקע יכול לעלות משמעותית.  

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "מדובר במהפכה של ממש, יו"ש כבר מזמן הפכה להיות לא רק מקום איכותי ושלו לחיות בו אלא גם הזדמנות נדלני"ת. מחירי הבתים ביו"ש עלו בשנים האחרונות בעשרות אחוזים, ועדיין אפשר למצוא בית עם גינה במחיר שפוי. קצת באיחור, עולם הנדל"ן מגלה את היתרון הזה של האזור, ואנחנו שמחים לקחת חלק בוועידה ולהביא את הנדל"ן של יו"ש למרכז הבמה וההשקעות". 

ערן רולס, יו"ר מרכז הבנייה הישראלי: "זוהי הפעם הראשונה שהכנס החשוב ביותר של עולם הנדל"ן הישראלי ייתן ביטוי לפיתוח יהודה ושומרון, שהפכה להיות ארץ של הזדמנויות נדל"ן ליזמים ומשקיעים. מרכז הבנייה הישראלי מצא לנכון להציג בפני צמרת הנדל"ן הישראלית את ההזדמנויות בתחום המגורים, התעסוקה והתעשייה ביהודה ושומרון, שלא רק שהיא חלק בלתי נפרד מארץ ישראל, אלא גם חלק בלתי נפרד ממפת הזדמנויות הנדל"ן העסקיות".

ליאור זברג, יו"ר פורום אנשי ויזמי הנדל"ן ביו"ש - פורום נדלניו"ש, מדוחפי הפאנל סיפר "זרימת המשקיעים ויזמי הנדל"ן ליו"ש מדברת בעד עצמה, זה ההוכחה הטובה ביותר שהציבור בטוח ביציבות הכלכלה והנדל"ן בשומרון. זה כבר לא עניין אידאולוגי אלא כוחות השוק שמאמינים ובטוחים בעתיד הקרקעות ובביטחון העסקאות ביו"ש. יהודה ושמרון הם הפרדסים של פ"ת וכפר סבא של לפני 30 שנה. מי שמחפש עסקאות מניבות ומעניינות יו"ש זה המקום." מסביר זברג.