בניית השכונה החדשה בחברון: בשמאל זועמים - בימין חוגגים

ח"כ זנדברג (מרצ) זעמה על החלטת שר הביטחון בנט לבנות שכונה חדשה בשוק הסיטונאי בעיר האבות: "ניצחון לכהנא על מדינת ישראל". ח"כ סופר מיהר להגיב לה: ⁩"נגמרה הגלות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/19 13:06 ג בכסלו התשפ

בניית השכונה החדשה בחברון: בשמאל זועמים - בימין חוגגים
העיר חברון, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

בעקבות אישור בניית שכונה יהודית חדשה בשוק הסיטונאי בחברון, חברי הכנסת בימין מברכים על החלטת שר הביטחון בנט, ואילו בשמאל תוקפים את אישור הבנייה.  

ח״כ תמר זנדברג (מרצ) טענה כי בניית השכונה היא ניצחון לכהנא על מדינת ישראל: ״מי שמקים שכונות יהודית בלב בירת האפרטהייד בישראל במקום לפרק אותן הוא משיחיסט שפוגע במכוון בעתידה של מדינת ישראל. השכונה היהודית בחברון היא מוקד הכהניזם הישראלי, שכונה נוספת היא ניצחון לכהנא על פני ישראל".

חבר הכנסת אופיר סופר מיהר להגיב לזנדברג בחשבון הטוויטר שלו: "השכונה היהודית בחברון סמוכה למקום קבורת האבות והאימהות של העם היהודי, שכונה נוספת היא ניצחון לתקומה הישראלית בעת החדשה.⁩ נגמרה הגלות".

שר החינוך, הרב רפי פרץ, כתב: "מברך על החלטתו של ידידי שר הבטחון בנט להאצת הבנייה בשכונה היהודית בשוק בחברון - בשורה מצוינת לעם ישראל ולארץ ישראל בפתח השבוע.
‏החיבור לעיר אבותינו חייב לבוא לידי ביטוי בשטח אם בפיתוח היישוב היהודי ואם בחיבור הדור הצעיר לעיר ולמורשת שלנו שם. 
‏הצעד הבא - ריבונות".

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס), ממובילי המאבק, ברך על ההחלטה: "זה היום עשה השם נגילה ונשמחה בו. אני מברך את השר נפתלי בנט ואת הישוב היהודי בחברון. אכן מדובר בצדק היסטורי שהיה חייב להיעשות מזמן. יחד עם זאת חובה כעת בד בבד להתחיל פיזית בהנגשת מערת המכפלה לנכים. מאות אלפי נכים לא יכולים לחכות אפילו לא עוד שעה אחת. אסור שהנגשת המערה תיתקע כעת . בכוונתי לפנות לשר בנט בימים הקרובים על מנת להבין מדוע בפועל טרם החלו העבודות להנגשת המערה ומתי זה יקרה". 

ח"כ מוטי יוגב, שיזם דיון במליאת הכנסת בנוגע לשוק הסיטונאי בחברון, בירך  את שר הביטחון על החלטתו: מברך את שר הביטחון נפתלי בנט, על אישור בניית שכונה יהודית חדשה במתחם השוק הסיטונאי עיר האבות. חברון שלנו מאז ולתמיד". 

ח"כ איילת שקד (הימין החדש), בירכה גם על החלטת בנט:  "החלטה הסטורית וחשובה של שר הביטחון נפתלי בנט. כשרת משפטים עבדתי שנתיים לחלץ את הקרקעות מפלונטר משפטי בו הן היו תקועות שנים רבות, והשכונה חיכתה כשנה לאישור שר הביטחון. לפני כשנה, השגנו פריצת דרך משפטית שאישרה להפסיק את האחיזה של עיריית חברון ב"שוק", ולתכנן במקום שכונה יהודית גדולה. ההחלטה האמיצה של בנט תגדיל את היישוב היהודי ותפתח את עיר האבות". 

ח"כ מתן כהנא (הימין החדש) הסביר כי ההחלטה היא צדק הסטורי: "לאחר שנים ארוכות של מאבק צודק מאין כמוהו להשבת השוק ממנו גורשו יהודי חברון במאורעות תרפ"ט נעשה צדק היסטורי. רק לפני שבוע בקרתי בשוק בחברון והתוודעתי לצורך החשוב בבניית השכונה שתיצור רצף להתיישבות היהודית בעיר.החלטת שר הביטחון בנט לבנות שכונה יהודית במתחם השוק בחברון היא אירוע מכונן אשר מעיד על שינוי מדיניות שמוביל השר בנט בממשלת ישראל. שהחיינו".

ח"כ שרן השכל (הליכוד) התרגשה מהבשורה המשמחת: "התרגשתי לשמוע שהמכתב ששיגרתי בשבוע שעבר לשר הבטחון וראש הממשלה נושא פירות. דווקא עכשיו כשאנו מקבלים גיבוי אמריקאי להתיישבות היהודית בארץ, חשוב לפתח את ההתיישבות היהודית בחברון שהמתינה לכך זמן כה רב. אני גאה שמעל לעשרים חבריי כנסת ואני דרשנו את מה שהיה נכון וכעת היישוב היהודי יכפיל את עצמו והשוק היהודי בחברון יוכל להתפתח".

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) זעם על ההחלטה של בנט: "ברוך גולדשטיין צופה בבנט מהגיהנום ומתמלא בגאווה. עוד שכונת אפרטהייד בחברון תוביל להמשך הסבל של התושבים הפלסטינים בעיר, ולהמשך שפיכות הדמים. כנראה  שכמה הרוגים זה מחיר שבנט שמח לשלם כשוחד בחירות לכהניסטים". 

יו''ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, הודה ולראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון בנט על ההחלטה: "מדובר במהלך חשוב, אשר מהווה המשך ישיר להתיישבות הוותיקה ביישוב היהודי בחברון, אשר החשיבות שלה היא אדירה. לאחר עבודה רבה מול משרד הביטחון, אנו שמחים לראות שהנושא אושר וכעת נוכל להתחיל להתקדם לעבר בניית שכונה חדשה בעיר האבות. הבנייה בחברון תואמת לקצב ההתפתחות של היישוב היהודי במקום וצריכה להימשך בכל יהודה, שומרון ובקעת הירדן ללא עיכובים". 

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה-גשר): "‏בנט אשכרה חושב שמשרד הביטחון הוא צעצוע שקיבל לשחק בו. משחק מונופול שבו הוא "קונה" שכונות בחברון. שר בטחון דמיקולו הולך להבעיר את השטח ביהודה ושומרון, להגדיל ולנפח את הבעיה שמייצרת רק פחות ופחות בטחון. בנט, ביטחון מדינת ישראל הוא לא משחק".