שבת חברון: עשרות אלפים בדרך לעיר האבות

עומסים כבדים צפויים במהלך היום, כאשר כבר מהלילה החלו האלפים להגיע ולהתמקם בקרית ארבע ובחברון. במשטרה, במג"ב ובצה"ל נערכים בכוחות מתוגברים לאבטחה ולשמירה על הסדר לפני ואחרי השבת ובמהלכה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 22/11/19 10:59 כד בחשון התשפ

שבת חברון: עשרות אלפים בדרך לעיר האבות
לוחמי מג"ב במערת המכפלה על רקע האוהלים, הבוקר, צילום: דוברות המשטרה

עשרות אלפי יהודים צפויים לפקוד השבת, ולמעשה החלו להגיע כבר מאתמול (ה') את מערת המכפלה שבחברון, במסגרת "שבת חברון", אותה מציינים באופן מסורתי בפרשת חיי שרה, בה קוראים את מעמד קניית מערת המכפלה על ידי אברהם אבינו.

העומסים, ההכנות ודרכי ההגעה: כל הפרטים למגיעים לחברון

במהלך השבת, מערת המכפלה תהיה כולה פתוחה לכניסת יהודים, שיאובטחו על ידי לוחמי משמר הגבול וכוחות צה"ל של חטמ"ר יהודה. החל מהבוקר מגיעה היערכות הכוחות של מג"ב וצה"ל לשיאה במטרה לאפשר את קיומו של האירוע ולאבטח את המתפללים והמבקרים במקום. 

מאות לוחמים צפויים לקחת באבטחת האירוע שבמהלכו צפויים לפקוד את המערה כ- 35,000 איש שיקחו חלק במגוון רחב של סיורים באתר הקדוש וברובע היהודי בעיר, תפילות וסיורים במערה. הכוחות הרבים במקום יפעלו לשמירה על הסדר הציבורי, מניעה וסיכול טרור ואבטחת המבקרים והמתפללים. 

במשטרה מדגישים כי "ההסדרים במקום בהם המועדים של היהודים והמוסלמים מכובדים, ממחישים את מרקם החיים הייחודי שנוצר בחברון ואת מקצועיות הכוחות הפועלים בכדי לאפשר שכל הדתות יחגגו את החגים שלהם בביטחון".

 
להורדת הקובץ