ביקור מיוחד בשומרון: עיתונאים גולים מאיראן

משלחת עיתונאים הגיעו לבקר בשומרון. מתוכם כחמישה גולים איראנים, ביניהם טייס לשעבר בחיל האוויר האיראני. יוסי דגן: "נמשיך לחזק קשרים עם העולם"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/11/19 13:00 טז בחשון התשפ

ביקור מיוחד בשומרון: עיתונאים גולים מאיראן
דגן עם העיתונאים הגולים מאיראן, צילום: מועצה אזורית שומרון

השבוע הגיעה לשומרון משלחת ובה למעלה מ-30 כתבים, עיתונאים בעלים, מפיקים ועורכים של אתרי תקשורת  מרחבי העולם, ביניהם משלחת של כחמישה גולים איראניים, אשר הגיעו לארץ לוועידת התקשורת הנוצרית, ונשארו יום נוסף על מנת להגיע לסיור בשומרון.

במהלך הסיור ביקרו חברי המשלחת במרפסת של המדינה, באזור תעשייה ברקן, שילה הקדומה, יקב כביר, הר כביר ובהר גריזים. 

בין חברי המשלחת האיראנית היה גם דריוש שחיחה, טייס לשעבר בחיל האוויר האיראני שנמלט מאיראן לאחר שנידון למוות. לדבריו: "אנחנו אוהבים את מדינת ישראל, תמיד אהבנו, אנחנו מתפללים שהשלטון האיסלאמיסטי יתפרק, באנו כדי לבקש ממדינת ישראל לעזור לנו לשחרר את איראן מהשלטון הנורא שיש שם" דריוש שיתף את הנוכחים בסיפורו: "הייתי טייס בחיל האויר האיראני, אחרי המהפכה נשלחתי לכלא משום שהתנגדנו לחומייני, ולרוע המזל נכשלנו. הורשעתי, אבל במלחמה נגד עיראק הם נזקקו לי כטייס, אז הם שיחררו אותי כדי שאוכל להילחם עבורם" מספר דריוש שחיחה.

הר גריזים

הר גריזיםצילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

"לאחר זמן הם עצרו אותי שנית, אך הפעם תכננתי בריחה, טסתי במטוס של חיל האויר מעל ערב הסעודית, ונחתתי במצרים ב-1991 שם נטשתי את המטוס.  זמן קצר שהיתי במצרים,  סאדאת כיבד אותי מאוד, אבל המוסלמים הציקו. כך שלאחר זמן קצר עברתי לארה"ב מאז אני שם."

על עתיד היחסים עם ישראל ענה שחיחה באופטימיות: "אני פה בשביל זה. לאורך ההיסטוריה היו לנו יחסים טובים עם היהודים, הערצנו אותם. כעת צריך שחרור באיראן, ולכן אני פה, מבקש מהממשלה ומהאומה הישראלית לעזור לנו לשחרר איראן. אני רוצה שהישראלים יעזרו לנו, יש לנו צבא דומה, ומטרות דומות. ואני חושב שאם נחזק את הידידות עם ישראל נוכל לעזור זה לזה".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר: "המועצה האזורית שומרון פועלת ברחבי העולם כולו, מול חברי פרלמנט וקונגרס ומובילי דעת קהל. התרגשנו לארח את המשלחת האיראנית, שגם היא הביעה חיבה גדולה כלפי ישראל והשומרון והביעה תקווה כי היחסים בין איראן לישראל יחזרו למסלולם כפי שהיה בתקופת השאה שהיה אוהד ישראל"