"כל המדינה תהפוך לעוטף יו"ש"

בתנועת הריבונות מחזקים את צה"ל אך מזהירים כי חתירה להקמת מדינה פלסטינית תהפוך את כל המדינה לקו האש, ומחדדים: "החלת הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון אינה מושתתת על צרכי ביטחון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/19 11:05 טז בחשון התשפ

"כל המדינה תהפוך לעוטף יו"ש"
תולים שלטים בעד הריבונות, צילום: תנועת הריבונות

תנועת הריבונות מחזקת את ידיה של מערכת הביטחון כולה ואת ידי צה"ל ומפקדיו הניצבים אל מול אתגרי הטרור בימים אלה של הסלמה בדרום. "כל ירי לעבר ישובי ישראל, בעוטף עזה או מחוצה לעוטף, מהווה פגיעה חמורה בריבונותה של ישראל, וככזה הוא ראוי למענה תקיף ועצמתי ולהרתעה משתקת. חזרה אל מדיניות ריצוץ ראשי הנחש הייתה אמורה להתרחש מזמן, אך טובה תגובה מאוחרת ממדיניות של הבלגה, ספיגה והכלה", אומרים בתנועה.

ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, מוסיפות ומדגישות כי "מקור התעצמותם של ארגוני הטרור הערביים ברצועת עזה הוא ההחלטה הנמהרת והאסונית להסיג ולפנות את כוחותיה של ישראל ולעקור את מתיישביה מחבל ארץ זה. נוכחות צבאית-ביטחונית ואזרחית ישראלית ברצועת עזה היא שהקנתה שקט יחסי ארוך שנים. ירי לעבר ערי וישובי השפלה מעולם לא היה כלול בתרחישים השונים כל עוד לא נסוגה ישראל. העקירה והנסיגה שהיו המשך לרעיונות הנסיגה של אוסלו הוסיפו נדבך דרמטי להתעצמות הטרור הערבי, שאת תוצאותיו אנו סופגים כיום".

קצובר ומטר מתריעות מקידום רעיונות נוספים של נסיגה והתקפלות: "הרעיון ההזוי והמסוכן של הקמת מדינה פלשתינית ביהודה ושומרון יהפוך את המדינה כולה לבת ערובה של החמאס, הג'יהאד האיסלאמי ושאר ארגוני הטרור הפלשתיני. כל גחמה שלהם תבוא חלילה לידי ביטוי בירי טילים ורקטות בכינון ישיר מהרי השומרון ויהודה אל מרכזי האוכלוסייה הישראלית ויהוו איום דרמטי על קיומה".

על דברים אלה מוסיפות השתיים ומדגישות כי "חובת החלת הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון אינה מושתתת על צרכי הביטחון, אלא על הקשר ההיסטורי העמוק והבלתי ניתן לערעור של עם ישראל לארצו. הסוגיה הביטחונית מהווה תוספת בלבד לערך מהותי זה והוכחה לכל בר דעת בדבר נחיצותה כערובה לקיומה של מדינת ישראל".

בדבריהן מזכירות קצובר ומטר את הקונצנזוס הלאומי סביב בקעת הירדן, קונצנזוס הבא לידי ביטוי בדבריהם של ראש הממשלה נתניהו וחבר הכנסת בני גנץ, יו"ר 'כחול לבן'. "שני המנהיגים התחייבו לקדם את החלת ריבונות ישראל על בקעת הירדן ובכך ביטאו את עמדת העם בישראל המבין את חשיבותו הביטחונית של חבל ארץ זה. לצד חיזוק ידיהם של השניים על הכרזותיהם אנו קוראות להם לחבור, בין אם כחלק מממשלת אחדות ובין אם כנציגי שני המתרסים הפוליטיים, לפעולה פוליטית ומדינית משותפת ומהירה ליישום הבטחת הריבונות בבקעת הירדן".