מוטי יוגב: להשיב את השוק בחברון ליהודים

במליאת הכנסת דרש ח"כ יוגב להחזיר את אדמות השוק בחברון לידיים יהודיות ולהתחיל בבניה עליהן: "אפשר לעכב את התפתחות היישוב היהודי בחברון, זה לא צודק לא מקובל לא חוקי ולא מוסרי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/19 20:37 טו בחשון התשפ

מוטי יוגב: להשיב את השוק בחברון ליהודים
מוטי יוגב, צילום: פלאש 90

בנאומו במליאת הכנסת משיב ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) את גאולת אדמות השוק בחברון  לסדר היום בכנסת.  יוגב אמר כי המאמץ היהודי לרכוש קרקעות בחברון "זו המורשת שלנו – זו החובה שלנו", ובהמשך ציין כי ממשלת ישראל כבר הבהירה בעבר שאדמות השוק הסיטונאי בחברון מיועדות לבניית שכונה חדשה, להשבת גבול חברון לבניה.

"לפני כ-90 שנה קמו תושבי עזה, ירושלים, יפו וחברון הערבים על שכניהם היהודים וטבחו בהם. האמת, צריך לציין לחיוב את תושבי עזה, ששילחו את שכניהם וחסכו מהם את הטבח. בחברון, לא רק שהערבים תקפו את היהודים, הם רצחו וגם ירשו את אדמותיהם, שנרכשו בכסף מלא." 

בנאומו כינה את ראש עיריית חברון הערבי הנוכחי- רוצח.  "לפני יומיים כוחותינו הצליחו להשיג רוצח אחד בעזה, אך רוצח אחר אוחז כיום באדמות שנרכשו כדת וכדין על ידי אבותינו בחברון. 
ראש עיריית חברון תייסיר אבו סנינה, נטל חלק בטבח בבית הדסה בשנת תש"מ / 1980 בו נהרגו שישה יהודים. גם רוצח, גם גזלן, לא מוסרי שהוא מישהו שיש לו סמכות כלשהי לאחוז באדמות היהודיות הגזולות." 

"אפילו כשמדינת ישראל נסוגה מחברון, לפני 22 שנים, החלטת הממשלה הייתה: "הממשלה תפעל להבטיח את קיומו, בטחונו וביסוסו של הישוב היהודי בחברון". ביסוסו של היישוב היהודי בחברון עובר דרך בנייה, השבת קרקעות שנגזלו לבעליהן, וחיזוק ההתיישבות." 

יוגב דחה את הטענות  מצד גורמים במערכת הביטחון לפיהן בניית השוק מתעכבת עד שייפתר הנושא של הנגשת מערת המכפלה.
"אי אפשר לעכב את התפתחות היישוב היהודי בחברון, בדיוק כפי שאי אפשר לעכב עניינים הומניטריים אחרים- זה לא צודק. זה לא מקובל. זה לא חוקי וזה לא מוסרי. צריך פשוט לקדם את שניהם".

יוגב הזכיר כי לפני כשנה היועץ המשפטי לממשלה אישר את חוות הדעת המשפטית של היועץ המשפטי של מערכת הביטחון. 

בסיום דבריו קרא יוגב לשר הבטחון, נפתלי בנט , לפעול בהקדם בנושא. "אני יודע שההתיישבות בחברון חשובה לך, אדוני השר. אני יודע שזו ממשלה שאוהדת את ההתיישבות. פעלו כדי לקדם ולחזק את העיר חברון", אמר יוגב  וחתם בדרישה להצביע על דיון  בנושא במליאת הכנסת.