גבעות יצהר: ידויי אבנים על רכב מג"ב

רכב להסעת לוחמים של משמר הגבול נרגם הלילה סמוך ליצהר. כוחות הבטחון פתחו בסריקות אך לפי שעה לא נעצרו חשודים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/11/19 08:43 ז בחשון התשפ

גבעות יצהר: ידויי אבנים על רכב מג"ב
האבנים שהוכנו מבעוד מועד, לדברי המשטרה, צילום: דוברות מג"ב

העוינות בגבעות ביצהר מסרבת לדעוך. הלילה (ב') נרגמה טיולית שהסיעה לוחמי משמר הגבול סמוך ליצהר. הטיולית הגיעה להחלפת הכוחות שאוכפים את צו שטח צבאי סגור במאחז הבלתי חוקי קומי אורי. לטיולית לא נגרם נזק ואין נפגעים באירוע. 

הלוחמים שהחלו בסריקות איתרו אבנים שככל הנראה הוכנו מראש על ידי החשודים שנראו נמלטים מהמקום.

במערכת הביטחון רואים בכך ניסיון נוסף של פורעי חוק לפגוע בפעילות כוחות הביטחון לאכיפת צו שטח צבאי סגור. האלימות המופנית כלפי הלוחמים לא תפגע בנחישותם לבצע את המשימה שהוטלה עליהם לאכיפת החוק ולשמירה על הסדר במקום. 
 

יו״ר העבודה גשר ושר הביטחון לשעבר ח”כ עמיר פרץ מגנה בחריפות את פעולתם האלימה של המתנחלים הקיצוניים נגד כוחות הביטחון ביצהר:

“הטרור היהודי נגד כוחות הביטחון ביצהר הפך לעניין שבשגרה, בעוד ראש הממשלה והשרים מסתפקים במקרה הטוב בגינויים. 

חיילי צה”ל ושוטרי מג”ב מסכנים את חייהם בפעילות בט”ש יומיומית כדי לשמור על אותם מתנחלים, והם לא יכולים להמשיך להיות מטרה נעה עבורם. לכן, חייבים להשתמש בכל האמצעים כדי להביא אותם על עונשם וכך ליצר הרתעה שתמנע את המקרים הבאים.

כנראה שאי אפשר לצפות מראש הממשלה שהוא גם שר הביטחון, ומהשר לביטחון פנים, שיקיימו את חובתם הבסיסית. לכן אני פונה לרמטכ״ל ולמפכ״ל בפועל: קחו את המשימה בידיים, אלה הפקודים שלכם, אלה החיילים שלנו, ואסור לנו להפקיר אותם: לא בפני האויבים מבחוץ, ולא בפני האוייבים מבית.”