שיתוף פעולה מפתיע בשומרון: "מוצאים אלטרנטיבה לדרך אוסלו"

שיי'חים פלסטינים ומשתתפי וועידת בחריין הגיעו לסוכתו של ראש מועצת שומרון לאכול סעודת חג עם יוסי דגן: "אנחנו מכבדים אחד את השני. מייצרים מציאות של כבוד הדדי ביהודה ושומרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/19 11:17 יז בתשרי התשפ

שיתוף פעולה מפתיע בשומרון: "מוצאים אלטרנטיבה לדרך אוסלו"
צילום: הלל מאיר

מפגש יוצא דופן בסוכתו של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. חברים במשלחת הפלסטינית לוועידת בחריין, הגיעו אמש לברך את ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בסוכתו יחד עם מנהיגים פלסטינים וערבים. 

ארבעה מחברי המשלחת הפלסטינית לבחריין וכן ערבים ישראלים ומנהיגים פלסטינים בהם:  שייח תמימי מרמאללה, קייס מזאריב מזרזיר מס 9 ברשימת המחנה הדמוקרטי, אברהים אחמד דאבש ומוחמד עלי מזאריב חבר מועצה מקומית בזרזיר. 

שני הצדדים שוחחו על פיתוח אלטרנטיבות חדשות ליצירת דו קיום איזורי בין המתיישבים ומדינת ישראל לבין הפלסטינים המקומיים ואלטרנטיבה לדרך אוסלו. 

לדברי דגן: "הדרך הטובה ביותר לייצר חיים משותפים זה לצד זה היא בשיח בין מנהיגים מקומיים, שמכירים את הצרכים האמיתים של האוכלוסייה המקומית, הן הישראלית והן הערבית. ולא על ידי ניסויים של פוליטיקאים מרוחקים מאירופה או ארצות הברית, פוליטיקאים שכף רגלם מעולם לא דרכה כאן. דרך אוסלו כשלה. על כך אין חולק. הגיע הזמן למצוא אלטרנטיבה לדרך הטרור של הרשות הפלסטינית הרצחנית והצבועה וזאת אנו עושים. גם כאן בסוכה וגם במהלך כל השנה. אנחנו מכבדים אחד את השני. מייצרים מציאות של כבוד הדדי ביהודה ושומרון". 

חלק מחברי המשלחת הפלסטינית ביקשו שלא להחשף בשל חשש לחייהם, בשל הרשות הפלסטינית המאיימת עליהם ישירות. בין השאר העלו חברי המשלחת הפלסטינית לבחריין את נושא האיומים על חייהם מצד הרשות הפלסטינית, ומצד שני הם לא מקבלים תמיכה ממדינת ישראל על אף שהם פועלים למען דו קיום. דגן הבטיח לפעול בכדי לסייע להם ולהמשך שיתוף הפעולה. 

שייח תמימי בירך על שיתוף הפעולה: "שיתוף פעולה חשוב, לעתיד טוב יותר לנו לילדים שלנו ולדורות הבאים, והדיאלוג הזה חשוב מאוד. אנחנו צריכים להמשיך בכך ולבקש מכל המנהיגים הישראלים להקשיב לנו ולשתף פעולה"

סיזאר חורי מבית לחם שהשתתף בוועידת בחריין איחל לראש מועצת שומרון "אושר, שנה טובה והמון הצלחה בדרך הזו" שהוא מתווה

רוב חברי המשלחת נמצאים בקשר מזה שנים עם ראש המועצה האזורית שומרון דגן. דגן אירח אותם בשומרון בחג השבועות האחרון, והוא התארח אצלם בסעודת איפטאר בסיום הרמאדן בחברון. מזה זמן מתקיימות שיחות מתחת לרדאר בין מנהיגות המתיישבים ביו"ש לבין המנהיגים הערביים המקומיים, במטרה לפתור בעיות איזוריות משותפות ולייצר שיתופי פעולה ודו קיום בשטח.