צפו: מעצר אלים בהפגנה נגד הקמת עיר פלסטינית

שני תושבי גוש שילה נעצרו אתמול בהפגנה נגד הקמת עיר פלסטינית בסמוך לגוש שילה. העצורים שוחררו כעבור מספר שעות. עו"ד נתי רום מחוננו: "נקווה כי מח"ש תטפל בקצין שביצע את המעצר האלים הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/09/19 16:12 כה באלול התשעט

צפו: מעצר אלים בהפגנה נגד הקמת עיר פלסטינית
ההפגנה באזור שילה, צילום: גאולת ציון בחזון ובמעש

בהפגנה שנערכה אתמול (ג') כנגד עבודות להקמת עיר פלסטינית חדשה, שנבנית בימים אלו צמידות ליישובי גוש שילה, נעצרו שניים מתושבי הסביבה, לטענתם תוך אלימות קשה של השוטרים. השניים שוחררו כעבור כמה שעות בהרחקה ממקום ההפגנה.

את ההפגנה ערכו קבוצת מתושבי הסביבה במחאה על הבנייה הבלתי חוקית, לטענתם, והפגיעה הביטחונית שעלולה להיגרם בעקבות כך. המפגינים נשאו שלטים כנגד הבניה ושמעו שיעור מהרב פרנק, רב היישוב עמיחי הסמוך. העיירה הפלסטינית החדשה מוקמת בשטח B, הנמצאים בשליטה ביטחונית של צה"ל, בסמוך ליישוב החדש עמיחי, שהוקם עבור מפוני עמונה בגוש שילה.

אחד העצורים תיאר את המעצר כאלים וסיפר כי הותקפו באלימות ובגז מדמיע רב שהותז על פניהם מטווח אפס בידי שוטרי מג"ב שנכחו במקום, וכל זאת כשמפגינים יושבם על הרצפה ללא התנגדות או אלימות. עוד תיאר התושב כי בעת הנסיעה לתחנת המשטרה נסעו הנערים ללא שקיבלו כל סיוע רפואי וללא כל דרך להסיר את הגז מפניהם.

בנוסף, סיפר כי בעת הגעתם לתחנת המשטרה ישבו שוטרי המג"ב למול עיניהם ותיאמו את הגרסאות, אך לדבריו היה ניכר כי החוקר אינו השתכנע מכך והם שוחררו מיד לאחר חקירה קצרה, בהרחקה ממקום האירוע בלבד.

עו"ד נתי רום אשר סייע לנערים מטעם ארגון חננו מסר בתגובה למעצר "ההרתעה הינה לגיטימית כנגד בנייה פראית של ערבים בצמידות ליישובים. מדובר בחבורה שהגיעה לשיעור ולמחאה והותקפה על ידי שוטרים, שתי תושבים קבלו גז מדמיע בכמויות מוגזמות כאשר הם שוכבים על הרצפה ללא שום אלימות, ועוד במשך שעות רבות לא אפשרו לי לתת להם ייעוץ משפטי. ישנם תלונות רבות כנגד הקצין שביצע את המעצר האלים הזה, נקווה כי מח"ש יטפלו בעניין".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן