יריב לוין בשומרון: "היעד - מיליון יהודים בריבנות ישראלית"

שר התיירות פתח את שנת הלימודים בפדואל שבשומרון עם העולים החדשים מצרפת: "נמשיך ונממש את זכותנו על כל הארץ הזו". ראש המועצה דגן: "החינוך הוא עתיד השומרון"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 01/09/19 12:44 א באלול התשעט

יריב לוין בשומרון: "היעד - מיליון יהודים בריבנות ישראלית"
לוין ודגן עם העולים בפדואל, צילום: שמואל אדלמן

שר התיירות יריב לוין פתח את שנת הלימודים החדשה בבית הספר בפדואל שבשומרון, יחד עם העולים החדשים שעלו רק לפני כשבועיים מצרפת לשומרון, ועם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, והתקבל בשירה ובדגלונים על ידי תלמידי בית הספר, והתלמידים העולים החדשים מצרפת. 

השר לוין אמר: "היום הזה הוא יום מרגש ביותר. זו הפעם הראשונה שמספר התלמידים בשומרון חוצה את רף 20,000 התלמידים. זו עוצמה אדירה של דור צעיר מעולה. זו ההוכחה הברורה ביותר לא רק שאנחנו כאן כדי להישאר, לא רק שאנחנו נמשיך ונממש את זכותנו על כל הארץ הזו, בוודאי בשומרון אלא שאנחנו עושים את זה עם דור צעיר, איכותי, נחוש, מחוייב, שאוהב ומעריך את המקום שהוא גר בו ואת המקום שהוא מגיע ממנו. ראש המועצה יוסי דגן דיבר כאן על חזון של מיליון יהודים בשומרון, אז אני רוצה להוסיף - מחליון יהודים בשומרון תחת ריבונות מלאה של מדינת ישראל. לשם אנחנו הולכים ולשם בעזרת הילדים המדהימים האלו אנחנו גם נגיע"

יוסי דגן אמר כי "אנחנו פותחים את השנה עם 20,665 תלמידים כן ירבו. מתחילים כתות א' - 1356 תלמידים, שזה כמעט אחוז של כלל מתחילי כתות א' בכל הארץ. אנחנו זוכים להוביל את הגדילה. ואנחנו  גדלנו מתחילת השנה הקודמת במספר התלמידים במועצה האזורית שומרון לעומת שנה קודמת בכמעט 10% וזה מלמד אותנו,  דבר אחד: אנחנו כאן בשומרון לתמיד. נכון אנחנו עומדים מול איומי טרור, מול נסיונות לחרמות כלכליים, מול קשיים פוליטים אבל אנחנו זוכים לקיים את מה שהקבה ציווה אותנו, את מה שהנביאים ישעיהו יחזקאל ועמוס ניבאו שיקרה, עוד תטעי כרמים בהרי שומרון נטעו נוטעים וחיללו ואנחנו רואים את הנבואה מתקיימת. את הנבואה של עמוס, ושבתי את שבות עמי ישראל  ואנחנו זוכים לקיים את זה בעצמנו. בדרך למטרה המרכזית שלנו: מליון יהודים בשומרון, ויחד נזכה להגיע לזה. אנחנו מקבלים באהבה ובהתרגשות את הילדים, העולים החדשים מצרפת שהגיעו לכאן לשומרון רק לפני שבועיים. יותר מ 70 משפחות ב 5 שנים וכולם נשארו כאן".

לוין ודגן עם העולים החדשים

לוין ודגן עם העולים החדשיםצילום: שמואל אדלמן

האוכלוסייה בשומרון היא אחת האוכלוסיות הצעירות בארץ, ולכן פתיחת שנת הלימודים משמעותית במיוחד. כמחצית (46%)  מתושבי המועצה האזורית שומרון (20,600 תלמידים) פתחו הבוקר את שנת הלימודים החדשה בהם תלמידים וילדי הגנים. זאת לעומת רק 26% מהאוכלוסייה בארץ. בשל גודל המועצה המהווה כ 12% משטח המדינה, כרבע מהתלמידים מוסעים בהסעות לבתי הספר ב כ 1000 קווי הסעה שונים. 
בשל קצב הגידול המהיר בשומרון גם השנה נפתחו גנים וכיתות חדשות בשומרון. בהם: 
10 גנים חדשים מהם 2 גני חינוך מיוחד.
8 גנים נפתחו השנה במבנה קבע חדש (ו כ - 25 נוספים נמצאים בשלבי תכנון ובניה).
בבתי הספר במועצה נפתחו השנה 34 כיתות לימוד חדשות.
סהכ במועצה האזורית שומרון: 168 גנים, 22 בתי ספר יסודיים ו 7 בתי ספר על יסודיים.

בין העולים הרבים הייתה גם שרה חמו שעלתה לארץ רק לפני שנה, בעלה התגייס לצה"ל ובתה עולה היום לכתה א': "זו הרגשה מלאה ומרגשת לראות את העולים שהגיעו רק לפני שבועיים, פתאום אנחנו הוותיקים, זו התרגשות שאין לתאר שאנחנו כאן בארץ שלנו מקבלים עולים נוספים"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן