סופית: יהודים יגורו בבית המכפלה בחברון

ועדת העררים אישרה את רכישת בית המכפלה, ויהודים יוכלו להיכנס אליו, לראשונה מאז התפנו ממנו מרצון לפני למעלה משנתיים. סמוטריץ': "שמחה עצומה - מהולה בבושה על שזה לקח כל כך הרבה זמן"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/08/19 17:53 כד באב התשעט

סופית: יהודים יגורו בבית המכפלה בחברון
ארכיון. בית המכפלה בחברון, צילום: פלאש 90. אורי לנץ

בית המכפלה בחברון אושר למגורי יהודים. כך החליטה ועדת הערר לרישום ראשון, שקיבלה את טענות רוכשי הבניין היהודים, ואישרה את רכישה הבניין. מטעם עמותת "הרחיבי מקום אהלך" שרכשה ומיישבת את הבית נמסר: "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו. בשעה טובה חזרנו היום לבית המכפלה בחברון, בית אשר נרכש ע"י עמותת 'הרחיבי מקום אהלך' לפני למעלה מעשור.

בעמותה אמרו כי "בהתאם לפסק הדין של בית המשפט העליון המתנו תקופה ארוכה להחלטת הועדה לרישום ראשון. הועדה קיבלה את כל טענותינו וקבעה שרכשנו את הנכס כדת וכדין והורתה לרשום אותו על שמנו. בכך מתאפשרים סוף סוף מגורי המשפחות בבית המכפלה אשר מול מערת המכפלה.

שר התחבורה וחבר הקבינט בצלאל סמוטריץ' הגיב ואמר כי מדובר ב"שמחה מהולה בבושה".

מתנצל | שר התחבורה, סמוטריץ

שר התחבורה סמוטריץ'צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

"שמחה עצומה על חזרת היהודים לבית המכפלה בחברון! הצדעה אמתית לכל העוסקים בהרחבת הישוב היהודי בעיר העברית הקדומה בעולם.
ובצד זה בושה עמוקה על שזה לקח כל כך הרבה זמן. בושה עמוקה על מסלול הייסורים שהמשפטנים דורשים מהמתיישבים לעבור כדי לאכלס בתים שנרכשו כדת וכדין בכסף מלא. בושה עמוקה על שהמשפטנים האלה עדיין מנהלים את החיים ביהודה ושומרון וטרם החלנו שם את הריבונות, ואיתה את הצדק וההגינות. 

"ועם הפנים קדימה, בושה עמוקה גם על כך שרכוש יהודי בן מאות שנים, רכוש שנרכש ע"י רבני חברון שנרצחו בפרעות - עדין נמצא בידיים זרות.
9 חודשים חלפו מאז החליט היועץ המשפטי לממשלה שניתן להוציא את ה"שוק" בחברון מידי הרוצח שיושב על כסא ראש העיר - למה זה עדין לא בוצע?

"אני קורא לראש הממשלה לאשר לאלתר את המהלך של השבת הבנים לעיר האבות". סיים סמוטריץ'.

כזכור, לפני כשנתיים נכנסו 15 משפחות לבית המכפלה ללא אישור, זאת בתגובה לאירועי הטרור באותה תקופה ואוזלת ידה של הממשלה, לשיטתם. בעקבות כניסתם של 15 המשפחות וקרוב ל-100 בני אדם למקום הכריז מח"ט יהודה, אל"מ איציק כהן, על המתחם כשטח צבאי סגור. במערכת הפוליטית הימנית גיבו בשעתו את הנכנסים וקראו לראש הממשלה לאפשר את אכלוס הבית. בהמשך התפנו המשפחות לאחר שהוצבו שומרים על הבית באורח קבע.

מהיישוב היהודי בחברון נמסר: "הישוב היהודי בחברון מברך את עמותת "הרחיבי" על התקדמות חשובה נוספת בהרחבת האחיזה היהודית בעיר האבות.

"אנו מצפים מהממשלה לכבד את זכות הקנין של היהודים בחברון - הן של רוכשי הבתים בימינו, ועל אחת כמה וכמה של רוכשי הקרקעות היהודים לפני 100 שנים ויותר, שנרצחו באכזריות ע"י פורעי תרפ"ט.
כעת הזמן לעשות צדק היסטורי ולאפשר ליהודים לבנות מחדש את הרובע היהודי בחברון שנהרס אחרי פרעות תרפ"ט. ה"שוק" הנטוש מזה עשרות שנים שנבנה על הרכוש היהודי מצפה לגאולתו, בזמן שהיישוב היהודי סובל ממצוקת דיור חמורה.
ממשלת ישראל - בידך לעשות את הדבר הנכון, הצודק, והמוסרי ביותר! לבנות את הרובע היהודי בחברון!".