חבר הקונגרס האמריקאי: "ארצות הברית חייבת לקחת צעד אחורנית ולתמוך בזכותה של ישראל להתקיים"

מנהיג הרפובליקנים בקונגרס מחזק את מכתב ראש מועצת שמרון ו 21 חברי הכנסת לקונגרס: "אין זה מתפקידנו לבחור פתרון לסכסוך עלינו לדאוג לבטחונה של מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/19 21:05 טז באב התשעט

חבר הקונגרס האמריקאי: "ארצות הברית חייבת לקחת צעד אחורנית ולתמוך בזכותה של ישראל להתקיים"
ראש מועצת שומרון נואם בכנס בקונגרס, צילום: מועצה אזורית שומרון

מנהיג הרפובליקנים בקונגרס: קווין מקארתי, הביע תמיכה במכתב 21 החכ"ים לחברי הקונגרס אותו יזם ראש מועצת שומרון יוסי דגן. ונשלח לפני כשבוע.  כך דיווחה סוכנות הידיעות האמריקאית jns 

מקארתי אמר כי אין זה מתפקידו לבחור פתרון לסכסוך, והצביע על ההתנתקות משנת 2005 כדוגמה לכך שפתרונות שנראים מבטיחים יכולים להפוך למסוכנים מהר מאוד: "לא הייתי אומר לישראל 'הנה הפיתרון', אלא מעדיף לתת לישראל את כל מה שהיא צריכה לביטחונה."

מקארתי אינו היחיד שהביע תמיכה בהמנעות מהכרעה בנושא פתרון שתי המדינות בקונגרס האמריקאי. כך גם חבר הקונגרס בריאן שטיל שאמר כי "כל שעלינו לעשות הוא לעזור לישראל לנהל משא ומתן מעמדת כוח."

חבר הקונגרס  דנבר ריגגלמן  אמר כי "על ישראל והפלסטינים למצוא את הפתרונות. ארצות הברית חייבת לקחת צעד אחורנית ופשוט לתמוך בזכותה של ישראל להתקיים ולהגן על עצמה." " אין שום פיתרון קל לסכסוך, ציין ריגלמן, "מי אני שאומר לישראל מה לעשות? "

מכתב ראש מועצת שומרון יוסי דגן ו 21 הח"כים יצא בתחילת השבוע לחברי הקונגרס האמריקאי ולבכירי איפא"ק. במכתבם אומרים הח"כים בהם סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי וסגן שר הבטחון הרב אלי בן דהן: "אנו מבקשים להבהיר כי ההחלטה האחרונה של הקונגרס נגד ה BDS:  
היא, טעות חמורה, משום שהיא מביעה גם תמיכה במה שמכונה "תכנית שתי המדינות", כלומר בהקמת "מדינה פלסטינית" בליבה של ארץ ישראל הקטנטנה. אנו מבקשים להבהיר שהקמת מדינה פלסטינית מסוכנת לישראל הרבה יותר מה BDS. דרישה להקמת מדינה פלסטינית מנוגדת לעמדת ארה"ב מנוגדת לעמדת ממשלת ישראל, ומנוגדת לעמדת רוב הציבור בישראל. וכל זאת משום שהיא גם לא צודקת וגם מסכנת את בטחון מדינת ישראל".. 

כאמור סוכנות הידיעות jns פנתה לחברי הקונגרס בעקבות המכתב אותו יזם ראש מועצת שומרון , יוזמה אליה הצטרפו: שדולת ארץ ישראל, הליכוד שלי והמטה הלאומי בליכוד. 

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אומר: "אנחנו שמחים על תמיכתו של מנהיג המפלגה הרפובליקנית בקונגרס בעמדתנו, וכמובן בטוחים שלא כל מי שהצביע בעד הצעת ההחלטה היה מודע לכך שהיא כוללת בתוכה סעיפים בעד פתרון שתי המדינות שאבד עליו הכלח ומדינה פלסטינית. כיום ידוע לכל בר דעת, כי מדינה פלסטינית היא סכנה לבטחון מדינת ישראל. לא סביר שמישהו יחשוב כי יש הגיון בהצבת מעצמת טרור, מעל תל אביב". 

הפרשה פרצה כאשר, התברר כי איפא"ק קידמה הצעת החלטה נגד ה bds בקונגרס האמריקאי, הצעת החלטה שעל פניה נשמעה חשובה ומצויינת ואף זכתה לאהדה מצד ח"כים ושרים. אלא שאז התברר שהצעת ההחלטה כוללת בתוכה שלושה סעיפים בעד פתרון שתי המדינות. הצעת ההחלטה עברה ברוב קולות ב- 23.7  בקונגרס האמריקאי. נציין כי ארה"ב הסירה בתקופת טראמפ מהמסמך לבטחון לאומי את פתרון שתי המדינות, ועל כן הצעת ההחלטה שהייתה אמורה לסייע למדינת ישראל למעשה חידשה את התמיכה של הקונגרס בפתרון שתי המדינות.