איפא"ק ממשיכה לקדם פתרון שתי המדינות בקונגרס

השדולה הפרו-ישראלית ממשיכה לקדם פתרון שתי המדינות בקונגרס בניגוד לעמדת מדינת ישראל. יוסי דגן לראש הממשלה: "הוצא הבהרה לאיפא"ק כי חזון שתי המדינות אינו חלק מעמדת מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/19 19:36 יד באב התשעט

איפא"ק ממשיכה לקדם פתרון שתי המדינות בקונגרס
שתי מדינות לשני עמים?, צילום: פלאש 90, עבד ראחים חטיב

השדולה הפרו ישראלית האמריקאית, איפא"ק הכניסה בחוברת הסברה לצירי הארגון סעיף הטוען כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו הביע תמיכה בפתרון שתי המדינות בנאומו באו"ם, אף שלא עשה זאת. ראש מועצת שומרון, יוסי דגן שלח מכתב חריף בנושא לראש הממשלה ולנשיא איפא"ק. "איפא"ק מטעה את חברי הקונגרס ומקדמת פתרון שתי המדינות מאחורי גבה של ממשלת ישראל"

לאחר שבתחילת השבוע התריע דגן על כך שבהצעת ההחלטה מס 246 אותה קידמה איפא"ק בקונגרס מופיעים 3 סעיפים בעד מדינה פלסטינית.  ואליו הצטרפו במכתב לקונגרס בנושא 21 ח"כים בהם סגנית שר החוץ, היום הוציא ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מכתב חריף לראש הממשלה בו הוא חושף כי בחוברת ההסברה שאיפא"ק הפיצה ב 2019 ל 18,000 הצירים שלה, מקודם נושא פתרון שתי המדינות והמדינה הפלסטינית והוא אף מוצג כאינטרס של ממשלת ישראל. בין השאר מצויין שם כי *ראש הממשלה מר בנימין נתניהו הביע תמיכה בפתרון שתי המדינות ובמדינה פלסטינית בנאומו באו"ם ב 2018. 

מתוך הדוח של אפא"ק

מתוך הדוח של אפא"קצילום: צילום מסך

בדיקה פשוטה מעלה כי לא היו דברים מעולם. הן בנאומו והן בתמליל הרשמי שהוציא משרד החוץ לא מופיעה תמיכה בפתרון שתי המדינות "איפא"ק ממשיכה לקדם באופן תמוה - תוך יצירת מצג שווא אצל חברי הקונגרס, כאילו הם מייצגים את עמדת ממשלת ישראל - את פתרון שתי המדינות ואת המדינה הפלסטינית" אומר דגן "זאת על אף שפתרון שתי המדינות כבר מזמן ירד מהפרק ואינו חלק מהשיח לא בישראל וגם אינו חלק מעמדת ארה"ב".  

יוסי דגן

יוסי דגןצילום: הותר לשימוש

"פתרון שתי המדינות ירד מהשיח בארה"ב ובישראל כבר לפני שנים", אומר דגן. "בכל זאת, צר לי לומר זאת, בכירי איפא"ק מטעים את נבחרי הציבור האמריקאי ומעבירים להם מידע שגוי בשם מדינת ישראל. אני קורא לך אדוני ראש הממשלה, לקרוא את בכירי איפא"ק לסדר ולהבהיר כי אם ימשיכו להטעות את נבחרי הציבור האמריקאים, את חברי הקונגרס והסנאט בשם ממשלת ישראל, יצטרכו להודיע בפומבי כי הם כבר לא מייצגים את מדינת ישראל בבית הנבחרים האמריקאי", אומר דגן.

מכתב זה מצטרך למכתב שהוציא דגן לאיפא"ק במרץ 2018 אז התריע בפניהם על כך שחזון הארגון והתדרוך לחברי קונגרס כולל תמיכה בפתרון שתי המדינות והצגתו כעמדת מדינת ישראל - מכתב שעורר סערה בארץ ובארהב ולקריאתו הצטרפו שרים וחברי כנסת.