מאות יחידות דיור אושרו לבנייה בגוש עציון

מועצת התכנון של המנהל האזרחי אישרה תכניות בנייה ביהודה ושומרון, הכוללות בניית מאות יחידות דיור בגוש עציון. ראש המועצה נאמן: "בשורות עצומות לדרום מזרח הגוש, להתיישבות היהודית במדבר יהודה, לגוש עציון ולהתיישבות כולה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/19 16:35 ה באב התשעט

מאות יחידות דיור אושרו לבנייה בגוש עציון
גוש עציון. תהיה בנייה?, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

הבוקר (ג') התקיימה במנהל האזרחי (בית אל) ישיבת מת"ע (מועצת התכנון העליונה ביהודה ושומרון) בה אושרו מספר תכניות ביהודה ושומרון.

בגוש עציון ניתנו אישורים למאות יחידות. תכנית לכ-200 יחידות ביישוב מיצד קיבלה היום אישור להפקדה ובאיבי הנחל תכנית לכ-100 יחידות דיור חדשות אושרה לתוקף, שניהם בדרום מזרח גוש עציון. בנוסף המוסד החינוכי בגבעות קיבל היום את אישור לתוקף שלמעשה מסדיר אותו וסולל את הדרך לבינוי קבע.

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, בירך ואמר: "ב"ה זכינו היום לאישור נוסף של מועצת תכנון עליונה ליחידות דיור חדשות בגוש עציון. ברכות לכל תושבי הגוש על אישור של 200 יח"ד במיצד, מספר מהפכני שמשלש את היישוב. ברכות לבביות על האישור הסופי לסדנת השילוב ביישוב גבעות שתאפשר גם בניית קבע של עשרות יח"ד. בשורה מהפכנית נוספת היא האישור הסופי של לתב"ע של איבי הנחל שמהווה גם בעצם את הסדרת היישוב וכוללת בתוכה בניית 96 בתי קבע.

"אלו בשורות עצומות לדרום מזרח הגוש, להתיישבות היהודית במדבר יהודה, לגוש עציון בכלל וכמובן לכל ההתיישבות כולה. זוהי  גם ההזדמנות לברך את הממשלה והעומד בראשה בנימין נתניהו על ההישג המרשים. נקווה שמגמת הפיתוח והבנייה בהתיישבות תמשיך במלוא העוז".