שופטי העליון עצרו את תמיכת הרשויות המקומיות ביו"ש בתנועת 'אמנה'

צו בית משפט הורה למועצות המקומיות ביו"ש להסביר מדוע תנועת 'אמנה מקבלת תמיכות מתקציביות למרות שאינה זכאית כך

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/19 19:50 ג באב התשעט

שופטי העליון עצרו את תמיכת הרשויות המקומיות ביו"ש בתנועת 'אמנה'
בית המשפט העליון, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בעקבות עתירה שהגישה תנועת "שלום עכשיו", נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, המשנה לנשיאה חנן מלצר והשופט מני מזוז הוציאו בסוף השבוע צו על תנאי נגד הענקת תמיכות מתקציבי הרשויות המקומיות ביהודה שומרון לתנועת ההתיישבות "אמנה". 

בצו הורו השופטים לשר הפנים, לממונה על הישובים הישראלים ביו"ש ולמועצות מטה בנימין, שומרון וגוש עציון לנמק בתוך 45 יום "מדוע לא ייקבע כי המשיבה 10 (תנועת "אמנה")  אינה זכאית לקבל תמיכה לפי 'נוהל תמיכות במוסדות ציבור על ידי רשויות מקומיות'... וזאת באשר אינה בגדר 'מוסד ציבור'".

עוד התבקשו המדינה להסביר, "מדוע לא ייקבע כי המשיבה 10 אינה זכאית לקבל תמיכה באשר פעילותה אינה באה בגדר המטרות לשמן ניתן להעניק תמיכה בהתאם לנוהל".

משלום עכשיו נמסר בתגובה: "אמנה והעומד בראשה זאב חבר (זמביש) היא הגוף החזק ביותר בהתנחלויות. במשך עשרות שנים היא עומדת מאחורי הקמת מאחזים ושכונות בלתי חוקיים עם תקציבי עתק שמקורם לא ידוע. אחרי מחקר ארוך וקשה הצלחנו לגלות חלק מהכספים הציבוריים שמוזרמים לקביעת עובדות בשטח באופן בלתי חוקי. הגיע הזמן לעצור את הקומבינה המושחתת הזאת. הצו שהוציא היום בית המשפט הוא נקודת ציון משמעותית במאבק לעצירת העברת כספי ציבור לפעילות עבריינית בשטחים".