תושבי יו"ש הם לא אזרחים סוג ב'

ראשי המועצות שומרון וגוש עציון פנו לשר התקשורת דודי אמסלם בדרישה לעכב את המלצות הוועדה המייעצת לחובת הפריסה האוניברסלית שהמליצה אתמול לחבר 220 יישובים בארץ לחברת הוט טלקום אך החריגה את תושבי יהודה ושומרון 

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/19 12:00 כו בתמוז התשעט

תושבי יו"ש הם לא אזרחים סוג ב'
יו"ר הקואליציה. ח"כ דודי אמסלם, צילום: Miriam Alster/FLASH90

שלמה נאמן ויוסי דגן, ראש המועצות שומרון וגוש עציון פנו היום (ב') מכתב לשר התקשורת דודי אמסלם וביקשו לעכב את ביצוע המלצות הוועדה המייעצת לחובת הפריסה האוניברסלית שהמליצה אתמול לחבר 220 יישובים בארץ לשירותי חברת הוט טלקום שלא היו מחוברים לשורות החברה עד היום, המלצות הוועדה לא כללו את תושבי יהודה ושומרון ולמעשה החריגו את תושבי יו"ש משאר תושבי מדינת ישראל. 

גם שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' הצטרף לדרישה של ראשי המועצות ואמר: "התירוץ לפיו המנהל האזרחי אחראי על מתן רשיונות לחברות תקשורת לא מחזיק מים. זה עצמו מצב לא נורמלי שאסור לקבל. ואין סיבה שהם לא יהיו באחריות הממשלה".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן אמר: "אני בטוח שכשר וכמנהיג במדינת ישראל אתה מאמין שיהודה ושומרון הם חלקים בלתי נפרדים ממדינת ישראל וכי לא תתן את ידך לאמירה פוליטית מהסוג הזה ולאפליה בוטה של כמעט עשרה אחוזים מתושבי מדינת ישראל" כתב דגן לשר התקשורת וציין כי מדינת ישראל קיימת 71 שנים ומתוכם 52 שנים אנחנו נמצאים ביהודה ושומרון, "מיטב הבנים שלנו נשלחים לצבא ולתפקידים בכירים, מיהודה ושומרון יוצאים מהנדסים, אנשי חינוך, הייטקיסטים וכיו"ב. אבקש ממך לעכב את ביצוע המלצות הוועדה, אני בטוח שגם השר מסכים איתי, יהודה ושומרון היא פריפריה שאיננה שונה משום פריפריה אחרת בישראל"

 הוועדה ישבה על המדוכה תשעה חודשים ואתמול כאמור הגישה את המלצותיה לשר התקשורת, על פי ההמלצות חברת הוט טלקום תחבר בזמן מיידי 220 יישובים בישראל לחברה, מהלך שעשוי להוזיל עלויות לתושבים אלו. בעבר נטען כי לחיבור תשתיות חדשות של הוט ביהודה ושומרון יש צורך באישור של המנהל האזרחי וכי מדובר בגורם המעקב ביצוע. דגן אמר כי ביצוע החיבורים בשטח לשירותי החברה צריכים להיות בחבילה אחת לכל הארץ.

גם ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן הצטרף לדרישתו של דגן ואמר: "תושבי יהודה ושומרון לא זוכים לקבל חלק נרחב מהשירותים שכל אזרח בישראל מקבל כמובן מאליו. אנחנו לא אזרחים סוג ב'- והדבר מקבל משנה תוקף בימי ממשלת ימין שמכריזה לא אחת כי היא רואה בנו חלק ממדינת ישראל. לא ייתכן שמשרד התקשורת ייתן הקלות נרחבות לחברת הוט בסכום של קרוב למיליארד שקל בפריסה האוניברסלית, בזמן שהחברה לא רואה לנכון לספק שירות לתושבי יהודה ושומרון.  אנו סומכים על חברינו, השר דודי אמסלם, שבדיון הקרוב שיתקיים בנושא יביא לשיפור הכיסוי הסלולרי והכיסוי של מתן שירותי האינטרנט בשטחי יהודה ושומרון באופן מיידי ומלא".