אחוז הזכאים לבגרות בשומרון - מעל הממוצע הארצי

מנתוני משרד החינוך עלה כי שיעור הזכאים לבגרות בשומרון גבוה ב-10% ביחס לממוצע הארצי. ראש המועצה: "תעודת כבוד לחינוך בשומרון, ולהתיישבות כולה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/19 13:39 כב בתמוז התשעט

אחוז הזכאים לבגרות בשומרון - מעל הממוצע הארצי
דגן ונשיא המדינה בפתיחת שנת הלימודים שעברה, צילום: המועצה האזורית שומרון

נתוני הזכאים לבגרות של משרד החינוך נחשפו השבוע ובין השאר הם מלמדים על מפת החינוך בארץ. על פי הנתונים שהתפרסמו, במועצה האזורית שומרון אחוז גבוה של זכאים לבגרות, בכ10% יותר מהממוצע הארצי

בעוד בכלל הערים והמועצות בישראל זכאים לבגרות 70% מהתלמידים, בשומרון מגיעים אחוזי הזכאים לבגרות לכ80%.

במועצה ציינו כי הצליחו להגדיל באופן משמעותי את מספר הזכאים לבגרות, ואחוז הזכאים לבגרות עלה בלא פחות מ 8%, כאשר הממוצע הארצי עלה ב 1.7% בלבד לעומת שנים קודמות. גם נתוני המיצ"ב לכתות ח', מלמדים על מצוינות דווקא בישובים הכפריים. בין השאר, ממוצע ציוני המיצב לכתות ח' בשפה העברית גבוה ב כ – 11 נקודות מהממוצע הארצי העומד על 537. וממוצע ציוני המיצב לאותן כתות במתמטיקה גבוה ב – 21 נקודות מהממוצע הארצי

"זוהי תעודת כבוד לחינוך בשומרון, ולהתיישבות בשומרון כולה" אומר ראש המועצה יוסי דגן, "המועצה האזורית שומרון התברכה בנשות ובאנשי חינוך מהשורה הראשונה: כולנו מצדיעים לנשות ואנשי החינוך בשומרון".

במועצה אזורית שומרון פועלים 227 מוסדות חינוך ממעונות יום ועד מוסדות על יסודיים, השייכים לחינוך הממלכתי, ממלכתי דתי, חרדי וחינוך מיוחד. סה"כ קיימים 23 בתי ספר יסודיים ו-8 מוסדות חינוך על יסודיים, ובכל המסגרות לומדים למעלה מ-19,000 תלמידים.