ארדן הנחה: "המאמץ העיקרי בשרפות הוא הצלת החיים". הושגה שליטה על האש בשבי שומרון

השר לביטחון פנים קיים הערכת מצב עם גורמי מערכת הביטחון וההצלה ואמר כי "בכל ספק לגבי פינוי תושבים או חסימת צירים – יש לנקוט בגישה המחמירה ולפנות בתים ולסגור צירי תנועה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/19 16:46 יד בתמוז התשעט

ארדן הנחה: "המאמץ העיקרי בשרפות הוא הצלת החיים". הושגה שליטה על האש בשבי שומרון
השר ארדן, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

השר לביטחון פנים גלעד ארדן קיים היום (ד') הערכת מצב בהשתתפות מ"מ המפכ"ל, נציב כבאות והצלה וגורמי ביטחון והצלה נוספים, לאור גל השרפות שמשתוללות ברחבי הארץ בעקבות השרב הכבד.

השר ארדן הדגיש כי "המאמץ העיקרי הוא מאמץ הצלת החיים והוא זה שצריך לקבל את העדיפות העליונה".

לדבריו, "בכל ספק לגבי פינוי תושבים או חסימת צירים – יש לנקוט בגישה המחמירה ולפנות בתים ולסגור צירי תנועה". השר גם הנחה למקם כוחות במקומות המועדים לשרפות ולהקפיד על נוכחות מפקדים בשטח בצמוד לכוחות ועל קבלת תמונת מצב רציפה. לאור העובדה שבשל הרוחות העזות נפגעה פעילות טייסת הכיבוי, הוחלט גם לשים לב לתעדוף הפעלת הטייסת ולהפעילה קודם כל היכן שיש סכנת חיים, ולהדק את הקשר עם הרשויות המקומיות וראשי הרשויות בקבלת סיוע הדדי ועדכונים.

דגן בהערכת מצב

דגן בהערכת מצבצילום: המועצה האזורית שומרון

מדוברות נציבות כבאות והצלה לישראל נמסר כי בעקבות השיפור שחל בתנאי מזג האוויר, מוותי הכיבוי וההצלה מצליחים להשתלט על מוקדי האש בשטח. בתמונת המצב העדכנית שפורסמו דווח:

ישוב אדרת - בוצע פינוי תושבים מהיישוב אדרת ונווה מיכאל בשל שריפה המסכנת חיי אדם ורכוש. 24 צוותי כיבוי והצלה בסיוע 4 מטוסים ומסוק פועלים להשגת שליטה באירוע.

ואדי ערה - באזור ברטעה חלה רגיעה אך עדיין פועלים כוחות כיבוי והצלה בשטח. בוצע פינוי של היישובים קציר וערערה.  16 צוותי כיבוי והצלה בסיוע חמישה מטוסי כיבוי פועלים להשתלטות על האירוע.

צ'ק פוסט - 14 צוותי כיבוי והצלה פועלים להשתלטות על שריפת חורש המתפשטת לכיוון הטכניון.

שוהם - פרצה שריפה שאיננה מסכנת חיי אדם ורכוש. לוחמי האש עובדים בסיוע רט"ג להשגת שליטה במקום. 

היישוב תומר - 7 צוותי כיבוי פועלים באירוע, טרם הושגה שליטה.

בתוך כך דווח כי לוחמי האש ומתנדבי ביטחון של המועצה האזורית שומרון הצליחו להשיג שליטה על האש ללא פגיעות בנפש. לאחר הערכת מצב באזור הוחלט כי התושבים לא יחזרו בינתיים לבתים. בנוגע לטענת המשרד לביטחון פנים בנוגע לכך שמטוסי כיבוי לא נשלחו לשומרון עקב השבתתם, אמרו במועצה כי "בניגוד להודעת השר לביטחון פנים ארדן, קודם לקרקוע המטוסים, כשאפשר היה למנוע מהאש להתפשט בצורה קשה כל כך ולסכן חיים ועבר הגיעו 2 מטוסי כיבוי, נאמר בפירוש הן לגורמי בטחון והן לראש המועצה עצמו כי לא יגיעו מטוסים נוספים 'עקב סדרי עדיפויות'".