דגן: "מסרבים לשלוח מטוסי כיבוי לשומרון". ארדן: "המטוסים מקורקעים"

ראש מועצת שומרון טען כי נציבות הכבאות מסרבת לשלוח מטוסי כיבוי לשרפה המשתוללת בשבי שומרון בשל "סדרי עדיפויות". לדבריו: "מדובר בשערורייה". לשכת השר לביטחון פנים: "בשל הרוחות העזות, המטוסים מקורקעים"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 17/07/19 15:01 יד בתמוז התשעט

דגן: "מסרבים לשלוח מטוסי כיבוי לשומרון". ארדן: "המטוסים מקורקעים"
השרפה בשבי שומרון, צילום: ועד ישוב שבי שומרון

מוקד השרפה בישוב שבי שומרון עמד היום (ד') במוקד מחלוקת בין נציבות הכבאות וההצלה לראש המועצה האזורית שומרון, לאחר שהאחרון טען כי נתקל בסירוב לבקשת מטוסי כיבוי.

 בהודעת המועצה נכתב כי נציבות כיבוי האש מסרבת לשלוח מטוסים בטענה שיש להם "סדרי עדיפויות" וכי  נשלחו 2 מטוסי כיבוי והוחזרו.

 יוסי דגן

יוסי דגןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראש המועצה ותושב המקום, יוסי דגן, תקף את ההחלטה ואמר כי "מדובר בשערורייה זה מחדל. עלול להיות אסון נורא מזה. אני קורא לשר לביטחון פנים להתערב ולשלוח לאלתר סיוע לתושבים". יש לציין כי השרפה המשתוללת אילצה את גורמי הביטחון וההצלה להורות על פינוי 200 משפחות הישוב מחשש לחייהם. דגן ציין כי פנה "גם לנציבות כיבוי האש וגם למשרד לביטחון פנים בדרישה להחזיר את מטוסי כיבוי האש כי אין שליטה על האש. זו אש ענקית. אין עליה שליטה אנחנו חייבים בחזרה את המטוסים כדי למנוע אסון".

מדוברות לשכת השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, נמסר כי השר "עוקב מקרוב ומתעדכן כל העת על פעילות כוחות הכיבוי וההצלה ומאמציהם בכל רחבי המדינה. השר ארדן בדק מול נציב כבאות וההצלה דדי שמחי את טענת ראש המועצה שומרון לגבי פעילות מטוסי הכיבוי ונמסר לו כי אין ולא היתה שום החלטה או אמירה לגבי 'סדרי עדיפויות'. בשל הרוחות העזות במנחתי מטוסי הכיבוי, המטוסים מקורקעים בשלב זה עד לקבלת אישור המראה".