תופעה: מרכזי קניות פיראטיים מסכנים את כבישי יו"ש 

תנועת רגבים עתרה נגד מתחם עסקים בלתי חוקי, שלטענתה מסכן את חיי תושבי גבעון החדשה והסביבה: "ההפקרות בבניה הבלתי חוקית גורמת סכנה לכל נוסעי הדרך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/19 10:42 ח בתמוז התשעט

תופעה: מרכזי קניות פיראטיים מסכנים את כבישי יו"ש 
"מסכן את חיי התושבים". אחד הצירים במועצת בנימין, צילום: רגבים

מתחם עסקים בלתי חוקי פורח בכביש הגישה ליישוב שמערב בנימין, כך טוענים לאחרונה בתנועת רגבים שעתרו בנושא לבית המשפט

בתנואה ציינו כי חנויות, מוסכים ועסקים קטנים צמודים מדי לכביש ומסכנים את חיי התושבים הנוסעים עליו. כך, ללא פיקוח וללא אישורים הנסיעה על הכביש הופכת מדי יום למסוכנת יותר ויותר.

לדבריהם, שדה הראייה נחסם, אין תמרורים ורמזורים שיעצרו את התנועה במידת הצורך, אנשים הולכים על כבישים ללא שוליים מותאמים ומכוניות מתפרצות אל הכביש הראשי מצירים שנפרצו גם הם, בצורה בלתי חוקית. עוד אמרו בתנועה כי מלבד אכיפות נקודתיות והריסות של מבנים בודדים המנהל האזרחי מסרב להתעסק בנושא באופן מקיף ושיטתי. 

חלק מהמבנים הבלתי חוקיים

חלק מהמבנים הבלתי חוקייםצילום: רגבים

יש לציין כי כביש הגישה אל גבעון החדשה איננו הכביש היחידי בו קיימת התופעה. גם בכניסה ליישובים בית אריה, בכפר לובן א שרקיה הסמוך ליישובים עלי ומעלה לבונה בבנימין, וכן גם בצומת הכניסה לעיר אריאל, בכביש חוצה שומרון ליד יקיר ועוד. 

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ: "מזה שנים שהמועצה עמלה על קידום התחבורה ברחבי בנימין ואנו נתקלים בקשיים משפטיים שמעכבים את התקדמותינו, בעוד מרכזים לא חוקיים עם מחדלי בטיחות חמורים שעלולים לפגוע בחיי התושבים, קמים ואיש לא פועל לסגירתם. אנו דורשים מגורמי האכיפה למצות את הדין עד תום עם מרכזי הקניות אשר פוגעים בבטיחות תושבי האזור כדי להבטיח שגרת חיים טובה ככל האפשר לכולנו".

ישי חמו, רכז יו"ש בתנועת רגבים מצביע על רוחב התופעה: "כבישי גישה רבים ביהודה ושומרון סובלים מחניקת הכבישים ומהשתלטות על אדמות בצידי הדרך. מעבר לבניה הבלתי חוקית על שטחים שהופקעו לטובת הכביש בצו ההפקעה והבניה שם אסורה, קיימת גם עליה מוכחת במספר תאונות הדרכים הנגרמות בשל העומס שנוצר מעסקים שנבנים לא כחוק, בלי תכנון לטווח ארוך. הבניה שם מסוכנת קודם כל מבחינה תחבורתית. הגיע הזמן לשמור על חיי התושבים הנוסעים על הכבישים הללו, יהודים וערבים כאחד".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן