"עידן חדש ביחס אמריקה הלטינית לישראל"

מנהיג האוונגליסטים באמריקה הלטינית ביקר בשומרון ואמר כי "ה-BDS נוגד את הנצרות והתנ"ך". ראש מועצת שומרון: "ההתיישבות היא חזון הנביאים, וכל מנהיג בעולם צריך לשאול את עצמו האם הוא בצד שמסייע או בצד שמפריע"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/07/19 11:58 א בתמוז התשעט

"עידן חדש ביחס אמריקה הלטינית לישראל"
מימין לשמאל: יוסי אלדר, נשיא "פרלמנט למען ישראל", ד"ר ראובן פרוייטי, יוסי דגן, צילום: רועי חדי

מנהיג האוונגליסטים ההיספאנים בעולם, ד"ר ראובן פרוייטי, המכהן כנשיא ארגון הגג של הארגונים האוונגליסטים באמריקה הלטינית - ה-Aciera - וכנשיא הכנסיות האוונגליסטיות בארגנטינה, הגיע לביקור ראשון בישראל, ובחר לפתוח את הביקור שלו בישראל - בשומרון. 

ד"ר פרוייטי הגיע עם אשתו והצוות המקצועי שלו, ועם נשיא "פרלמנט למען ישראל" יוסי אלדר, שיזם את הביקור, נפגש עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, טיפס להר כביר, ביקר בתצפית יוסף ועוד. מדובר באחד הביקורים החשובים שהיו בשנים האחרונות מצד מנהיגי האוונגליסטים ההיספאנים, המונים כ-300 מליון בני אדם בעולם, ונחשבים לאוהדי ישראל.

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שוחח עם דר פרוייטי על ה-BDS ועל פעילותו כנגד אזורי הדו קיום בשומרון, וכן על התכנית המדינית של נשיא ארה"ב טראמפ, ועל הצורך בקריאה ברורה של מנהיגי האוונגליסטים - גם באמריקה הלטינית - כנגד ה-BDS וכנגד כל פגיעה ביהודה ושומרון. דגן ביקש מפרוייטי לומר שמי שמנסה להחרים את יהודה ושומרון ארץ התנ"ך פועל לא רק נגד היהדות אלא גם נגד הנצרות, וזה נענה לבקשה, והצהיר את ההצהרה בפני כלי התקשורת הדרום אמריקאים שהתלוו לביקור. דגן הוסיף: "מדינת ישראל וההתיישבות בירושלים וביהודה ושומרון מקיימים את חזון הנביאים, וכל מנהיג בעולם צריך לשאול את עצמו האם הוא בצד שמסייע או בצד שמפריע למהלך". 

ד"ר פרוייטי התרגש מדבריו של דגן, הבטיח כי הקריאה הברורה לשמירה עם כל יהודה ושומרון בידי העם היהודי תצא בכלל הכנסיות ואמר כי "תנועת ה-BDS פועלת נגד הנצרות ונגד התנ"ך". 

התמונה הזוכה בקטגוריית חברה וקהילה

נוף בשומרוןצילום: מארק ישראל סלם

בהתייחס לתכנית המדינית של טראמפ והלחץ הבינלאומי על מדינת ישראל לוותר על חלקים מיהודה ושומרוו אמר פרוייטי: "בכל תוכנית שתהיה אנחנו תמיד נתמוך במדינת ישראל ומבחינתנו יהודה ושומרון הוא חלק ממדינת ישראל".
הוא ציין גם את הקשר החזק בין מדינת ישראל לאמריקה הלטינית ואמר: "בשם הקהילה האוונגליסטית של כל אמריקה הלטינית יש לי הכבוד להיות עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, בפעם הראשונה כאן ביהודה ושומרון. אני רוצה לחגוג את החיבור שיש לנו באמריקה הלטינית לישראל, לאנשיה, לאדמה, להיסטוריה שלה. 
אנו יודעים אלו מאמצים ישראל עושה למען יהודה ושומרון אנחנו מתפללים שישרור כאן כאן שקט ושלום. אני מאד שמח להיות כאן בפעם הראשונה", הוסיף פרוייטי.

נשיא "פרלמנט למען ישראל", יוסי אלדר ,שהתלווה לביקור ופועל בנושא אמר: "אנו נמצאים בעידן חדש, אנחנו חשים בשינוי באמריקה הלטינית, מדינות שהחליטו להביע תמיכה ללא מורא ביהודה ושומרון. פרלמנט למען ישראל החל את הפעילות באמריקה הלטינית לעורר את כל הקהילה, גם הרוחנית וגם הפוליטית לתמיכה בישראל וביו"ש ואנחנו רואים את התוצאות בשטח. זהו עידן חדש באמריקה הלטינית וביחסה לישראל".