סכנה לתעשייה ביו"ש בגלל העיכוב בהחלת חוק הגז הטבעי

מעל 7 שנים מעכבים החלת חוק הגז הטבעי ביו"ש. דגן: יביא לקריסה של התעשייה ביו"ש. ח"כ אופיר סופר: "יש לקדם במהירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/19 12:33 ל בסיון התשעט

סכנה לתעשייה ביו"ש בגלל העיכוב בהחלת חוק הגז הטבעי
צילום: רועי חדי

מעל 7 שנים, מעכב המנהל האזרחי את החלת חוק משק הגז הטבעי ביו"ש. החוק עבר ב- 2002 ומאז ממתינים ביו"ש להחלת החוק דבר שיאפשר קידום תיכנון תוואי צינור הולכת הגז ופריסה של מעברי הגז הטבעי בכל האזור. אלא שבטענה שיש צורך בתקנים חדשים כדי להחיל את החוק, החלת החוק מתעכבת ועל כן לא ניתן לפרוס את תשתית הגז ביו"ש, מה שיאפשר להחליף את השימוש במזות וסולר לשימוש בגז טבעי.

בסיור של ח"כ אופיר סופר (איחוד מפלגות הימין) חשף דגן בפני ח"כ סופר את המחדל ההולך ומתפתח שמאיים להביא את אזורי התעשייה לקריסה. לדבריו:  "אנחנו נמצאים היום בתקופה שהיא שיא של גדילה בהתיישבות, וברמה שלנו כמועצה וברמה שלכם כממשלה, צריך לראות איך אנחנו משיגים את הקצב של הגדילה, גם בתכנון גם בבניה וגם בכל המרכיבים של החיים. הנושא של העדר פתרון של גז טבעי לאזורי התעשייה ביהודה ושומרון, עלול להביא למצב של החרבת איזורי התעשייה, משום שבעוד כמה שנים כשתושלם הפריסה של הגז הטבעי בכל מדינת ישראל, אזור תעשייה שלא יהיה לו גז טבעי, דומה לאיזור תעשייה בלי אינטרנט, בלי בזק, בלי חשמל." 

עוד הוסיף דגן: "המצב שבו 3 שנים זה נסחב, בין משרד התשתיות למנהל האזרחי, למשרדי ממשלה אחרים הוא מצב לא הגיוני, אני שאתה נרתם לעניין. אני שמח שאתה נרתם לעניין הזה, אנחנו מצפים לפתרון בעניין הזה,  זה יכול להיות בצורה של מיקור חוץ, זה יכול להיות בצורה של תקנים, אבל כרגע יש סכנה אמיתית, אם זה לא ייפתר, ברמה של תוך כמה שנים תהיה קריסה של התעשייה ביהודה ושומרון שהיום יש לה השלכות גם ברמה הבינלאומית, לנשיא ארהב טראמפ, לכנס וועידה, והעניין של השלום הכלכלי הוא בדיוק איזורי התעשייה הללו" 

הכנסת הגז הטבעי לשומרון תספק אנרגיה לאזורי התעשיה ולערים הפלסטינאיות. שימוש בגז טבעי חוסך למפעלים בין חצי לשני שליש מעלות השימוש באנרגיה ועד עתה התחברו מעל חצי מהמפעלים הרלוונטים בארץ לגז טבעי. . בפגישה שנערכה לפני כחודש אצל קמ"ט אנרגיה וחשמל במנהל האזרחי בנוכחות נציג משרד האנרגיה ונציג מועצה אזורית שומרון סוכם שתוך פחות מחודש יבוצע סקר צרכנים הן במגזר הפלסטינאי והן במגזר היהודי התישבותי במטרה לרכז את הנתונים ולהציגם מול משרד האנרגיה ומנהלת הגז לשם קידום הפרויקט.

ח"כ אופיר סופר התחייב לסייע בנושא ולהרתם לעניין ואמר: "לצד ההתיישבות שמה שיושב לנו בראש זה עוד ועוד בתים, חייב להיות קידום של פיתוח תשתיות. בדרך כלל זה תהליך ארוך טווח, אולם הוא קריטי והכרחי. אם אנחנו לא מטפלים בזה, לאורך זמן, אנחנו נזהה קריסה בתעשייה, ובתחומים אחרים. לכן נושא הגז הטבעי אנחנו קצת מאחור וצריך להזדרז ולקדם את הנושא בכל הכח"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן