"מסוכן": תופעת חזירי הבר המשוטטים בשומרון מאיימת על התושבים

תושבי קרני שומרון התרגלו לחזיר הבר המשוטטים בלהקות שתחומי יישובם. לאחרונה זה אף נגמר בפציעתה של אישה. ראש המועצה: "התופעה נמשכת שנים, אך השנה יש הצטברות גדולה ועצומה של עדרי החזירים ושפני הסלע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/19 17:10 כח בסיון התשעט

"מסוכן": תופעת חזירי הבר המשוטטים בשומרון מאיימת על התושבים
חזירי בר, צילום: פלאש 90. חיים שוחט

בשנים האחרונות סובלים יישובים רבים בשומרון מחזירי בר המשוטטים באזורי המגורים וגורמים נזקים לרכוש. לפני כשבוע, בליל שבת, זה הסתיים בפעם הראשונה בפציעה, לאחר שאישה נפצעה מחזיר בר שפגע בה ביישוב קרני שומרון.

חזירי בר מסתובבים לרוב בלהקות והם אינם תוקפניים מטבעם, אולם ההיתקלות עמם בהחלט עלולה לסכן חיים.

אחת מתושבות האזור מספרת לחדשות כיפה כי עד כה, עיקר המפגשים עם בעלי החיים המדוברים אירעו בכבישים: "מדובר בבעל חיים לא קטן, ובניגוד לכלבים וחתולים, כשהם חוצים את הכביש ומגיח מולם רכב הם לא מצליחים להתחמק".

לדבריה, ההתנגשויות בחזירים הסבו לא פעם נזקים כבדים לרכבים ואף גרמו לפציעתם של הנהגים והנוסעים. זו תופעה לא נדירה והיא גם מסוכנת". באחד המקרים הזכורים התנגשו שני כלי רכב סמוך לצומת תפוח, לאחר שסטו ממסלולם בעקבות חציית חזירי בר. בתאונה נהרגו שני בני אדם.

"התופעה נמשכת שנים, אך השנה בעקבות גשמי הברכה והצמחייה הרבה, יש הצטברות גדולה ועצומה של עדרי החזירים ושפני הסלע", אומר ראש המועצה המקומית קרני שומרון יגאל להב ומוסיף כי "רשות שמורות הטבע האחראית על נושא חיות הבר, מתמודדת בקושי רב ואנו מסייעים בהעסקת ציידים לדילול ומיגור התופעה".

בדף הפייסבוק שלו הסביר להב כי "בדיונים עם שמורות הטבע, אנשי המשרד להגנת הסביבה וגורמי צה"ל, הוחלט וסוכם על העתקת מודל שער בקר, גלילים, בכניסה ממעלה שומרון, המהווה את ציר הכניסה הראשי לחזירי הבר על מנת למנוע מעבר. בנוסף,הוחלט לקדם 'מפעל ראוי' לתחום הלכידה, שיהיה שלנו, ויכשיר תושבים מתנדבים ועובדי הרשות לביצוע הלכידה. ואת הציוד תרכוש המועצה".