המאבק נכשל: חברת מקדונלדס זכתה במכרז המסעדנות בנתב"ג

לאחר מאבק ממשוך של ראשי ההתיישבות נגד חברת ההמבורגרים, רשות שדות התעופה החליטה כי רשת מקדונלס תפעיל מסעדות ודוכנים בטרמינל 3. ראש המועצה האזורית שומרון: "בושה שמדינה שמוציאה עשרות מליונים על מלחמה ב bds בכל העולם, חוששת לעשות זאת בביתה שלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/19 16:37 כ בסיון התשעט

המאבק נכשל: חברת מקדונלדס זכתה במכרז המסעדנות בנתב"ג
סניף מקדלונלס, צילום: Nati Shohat/Flash90

דובר רשות שדות התעופה הודיע כי חברת מקדונלדס ישראל זכתה במכרז להפעלת מסעדות לממכר המבורגרים באולם היוצאים ובאולם שחקים בטרמינל 3, ודוכני נקניקיות באולם היוצאים שבטרמינל 1 בנמל התעופה בן גוריון. תקופת הזיכיון הינה לשבע שנים ועשרים וארבעה חודשי אופציה.

רשות שדות התעופה ביקשה 7 מיליון ש"ח עבור הזיכיון. למכרז ניגשו לבסוף שלוש חברות נגשו למכרז. בורגראנץ' , ברגר קינג ומקדונאלס ישראל.

כזכור, אנשי ההתיישבות בשומרון החלו במאבק נגד התמודדותה של החברה במכרז. הסיבה לכך, היא הסירוב של החברה לפתוח סניף מעבר לקו הירוק ובגדה המערבית. במכתב ששלח ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, לשרי האוצר והתחבורה, משה כחלון וישראל כץ, דורש דגן להסיר את חברת המסעדנות מהתמודדות במכרז וטוען כי השתתפותה במכרז מהווה עבירה על חוק החרם. אולם נראה כי המאבק נכשל, והרשת זכתה במכרז. 

יש לציין כי היקף עסקי המזון וההסעדה בנתב"ג נאמד בעשרות מיליוני ש"ח בשנה ונחשב לרווחי ביותר, בשנת 2018 עמד פדיון המכירות של הזכיינים בענפי המזון השונים באולמות המסחריים בטרמינל 3 ובטרמינל 1 על סך של כ- 330 מיליון ₪, עליה של כ- 13% בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד.  

היקף הפעילות של שתי המסעדות באולם היוצאים, באולם שחקים בטרמינל 3 ומדוכני הנקניקיות באולם היוצאים בטרמינל 1 נאמד  בכ - 42 מליוני ₪ לשנת 2018.

ראש מועצת שומרון בתגובה לזכיית מקדונלדס במכרז נתבג: "בושה. המדינה מוציאה עשרות מליונים על מלחמה ב bds וחוששת לעשות זאת בביתה בגלל המבורגר פופולארי"

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, שהוביל את הקמפיין נגד מקדונלדס: "בושה שמדינה שמוציאה עשרות מליונים על מלחמה ב bds בכל העולם, חוששת לעשות זאת בביתה שלה, בגלל בסופו של יום המבורגר פופולארי. מה נאמר לפרלמנטים בעולם בהם נציגים של ישראל מתרוצצים בדיוק כדי להחיל את חוק החרם. עדיף שממשלת ישראל לא תצפה ותבקש ממדינות באירופה ומארהב לפעול כנגד ה bds אם הם נכנעים כאן בישראל". 

"אנחנו לא וויתרנו. אני דורש משר האוצר ושר המשפטים לממש את סמכותם, ולבטל את הזכיה של מקדונלדס ישראל במכרז, לאחר שזו אף לא טרחה להתחזות לכזו שלא מחרימה חצי מליון תושבים במדינת ישראל", הוסיף דגן.