ראש מועצת בנימין: "הגיעה העת לפעול במעשים ולא בסיסמאות"

בכנס מחקרי יהודה ושומרון התייחס ישראל גנץ לנושא הריבונות ביהודה ושומרון: "האזור המיוחד של יהודה ושומרון בורח לנו מתחת לידיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/19 13:41 יז בסיון התשעט

ראש מועצת בנימין: "הגיעה העת לפעול במעשים ולא בסיסמאות"
ישראל גנץ, צילום: יחצ

הבוקר (ה') נערך כנס מחקרי יהודה ושומרון ה-29 של מו"פ אזורי מזרח באוניברסיטת אריאל. בפתיחת הכנס נאם ישראל גנץ, יו"ר מועצת בנימין,  והתייחס להתקדמות תוכנית פיאד הפלסטינית והתרחבות הבניה הפלסטינית הבלתי חוקית בשטחי C בעשור האחרון: "האזור המיוחד של יהודה ושומרון בורח לנו מתחת לידיים. בורח לנו עם בנייה מטורפת וחסרת אחריות, עם הרס ההיסטוריה והאתרים הארכיאולוגיים הרבים של העם היהודי - הרס שלא מבדיל בין נחלים וערים. בחציבה אין סופית שלא מבחינה בין חי, צומם, דומם, הרס שפוגע באיכות הסביבה, עם שוד קברים שיטתי ופרוע ."

"הגיעה העת לפעול במעשים ולא בסיסמאות ודיבורים כדי להחיל ריבונות ביהודה ושומרון. המשימה שלנו היא לעצור את ההרס הזה והאחריות מוטלת על כתפינו. כדי לשמור על חבל הארץ המיוחד הזה ולהגן עליו יש פתרון אחד - החלת הריבונות על שטחי יהודה ושומרון".

הצעת חוק החלת הריבונות של מדינת ישראל ברחבי יו"ש נועדה לאשר ולאפשר את החלת המשפט, השיפוט, המינהל והריבונות של ישראל על כל מרחבי ההתיישבות ביו"ש. בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי "מוצע כי ישראל תחיל את חוקיה וריבונותה על מרחבי ההתיישבות ביו"ש, וזאת על מנת לקבע את מעמדם כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל". ההצעה היתה אמורה לעלות להצבעה בכנסת ה 21 אך בשל הבחירות היא נדחתה 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן