אימאם מצרפת בשומרון: ""תורת משה, אוסרת על רצח. וגם אצלנו המוסלמים, זהו פשע נורא ואיום"

משלחת של 40 אנשי דת מוסלמים, מהארץ והעולם, סיירה באזור התעשייה ברקן לצד ראש המועצה ויעל שבח: אחד מהם אמר:"החטא הגדול ביותר ליטול חיים. הפתרון הוא הדו שיח". דגן: "לא מאמינים בשלום בין ניירות ופוליטיקאים מנותקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/19 11:26 יא בסיון התשעט

אימאם מצרפת בשומרון: ""תורת משה, אוסרת על רצח. וגם אצלנו המוסלמים, זהו פשע נורא ואיום"
דגן עם אנשי הדת המוסלמים, צילום: רועי חדי

למעלה מ 40 מנהיגים מוסלמים , ובראשם ראש וועידת האימאמים בצרפת, אימאם חסן שלגומי, קיימה היום (ו') סיור יוצא דופן באזור התעשייה ברקן.

שלגומי נפגש עם ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, ועם שייח אבו חליל תמימי מרמאללה כחלק מהניסיונות לייצר אלטרנטיבה לרשות הפלסטינית..   

המשלחת הגיעה כחלק מפעילות ההסברה הבינלאומית של המועצה האזורית שומרון יחד עם ארגון אלנט צרפת והסיור הסתיים בארוחה משותפת לציון חג השבועות והעיד אל פיטר. "אנחנו מאמינים שדרך השלום האמיתית עוברת קודם כל דרך שלום הדדי, ולא דרך הטרור של הרשות הפלסטינית", אמר דגן והוסיף, "אנחנו לא מאמינים בשלום בין ניירות ופוליטיקאים מנותקים אלא ביצירת כבוד הדדי ויחסים שמתחילים מלמטה, מפיתוח כלכלי ושיתופי פעולה". 
 
שלגומי השיב כי "קודם לכן ראינו חברה שבה ישראלים ופלסטינים עובדים ביחד. אני מצדיע להם. אני תומך במדיניות של ראש המועצה האזורית שומרון. להרחיב את הדיאלוג ולהעמיק אותו. הבה נתפלל שיהיו יותר אנשים, אמהות, אחיות, שאף אמא לא ישראלית ולא פלסטינית תבכה".

בהמשך הוא התייחס ליעל שבח, שאיבדה את בעלה בפיגוע והצטרפה לסיור, ואמר כי "לימיני יושבת אשה שאיבדה את בעלה לפני שנה. הותירה ששה יתומים. באיזו זכות נוטלים חיים? תורת משה, אוסרת על רצח. וגם אצלנו המוסלמים, זהו פשע נורא ואיום, החטא הגדול ביותר ליטול חיים. הפתרון הוא הדו שיח. בקרוב תהיה וועידה בינלאומית לשלום (וועידת בחריין) יש כאלה שמסרבים ללכת?? אני חושב שזה לא בסדר. צריך תמיד ללכת לדבר. שבו מסביב לאותו שולחן. גם אם לא מסכימים. הדו שיח יכול להציל אותנו". 

שייח אבו חליל תמימי מרמאללה אמר: "כל בעיה ניתן לפתור במשא ומתן ובדיאלוג. וביחס טוב אחד לשני. הפצת שנאה אינה דרך מנקודת המבט האיסלאמית. כולנו חיים יחד ואנחנו רואים שבדיאלוג אפשר לשמוע האחד את השני. אינשאללה העתיד יהיה טוב יותר עבורנו ועבור הילדים שלנו"

בנימין טואטי מנכל אלנט ישראל: "מה שחשוב לנו זה להראות לאנשים את המציאות האמיתית בשטח. כדי שלא יהיו ניזונים רק ממה שנאמר להם במסגדים, ובתקשורת, זה היה סיור מאוד חזק וחשוב. המנהיגים המוסלמים היו מופתעים לגלות שאנשים בהתיישבות ביו"ש חיים חיים רגילים לגמרי. מבחינתנו האנשים האלו הופכים להיות שגרירי שלום בקהילה המוסלמית באירופה"