שרפה רביעית תוך יומיים בגבעות איתמר

אש משתוללת בגבעות המקיפות את היישוב איתמר בשומרון, מדובר בשרפה הרביעית בתוך יומיים, והתושבים משוכנעים כי מדובר בהצתה. שווי הנזק המוערך עד כה: קרוב למיליון שקלים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/06/19 08:51 ג בסיון התשעט

שרפה רביעית תוך יומיים בגבעות איתמר
שרפה בגבעות איתמר, צילום: תושבי גבעות איתמר

מדינה בלהבות. שרפה פרצה הבוקר (ה') בשטחים החקלאיים בגבעות המקיפות את היישוב איתמר. באזור שטחים חקלאיים ושטחי מרעה רבים השייכים ליהודים המתגוררים בגבעות הסמוכות ליישוב הוותיק.  

מדובר בשרפה הרביעית הפורצת באזור בתוך היומיים האחרונים, ותושבי האזור משוכנעים כי מדובר בהצתה. עד כה נשרפו 7000 דונם חקלאיים ושדות מרעה. ועל פי הערכות עד כה, מדובר בנזק בשווי 700,000 ש"ח לחקלאי האיזור.

השרפה באזור איתמר, אמש

השרפה באזור איתמר, אמשצילום: תושבי גבעות איתמר

נכון לעכשיו, 'מצפה מתן' לזכר סגן מתן זגרון הי"ד מכותר בלהבות. תושבי האזור בסיוע כוחות הכיבוי מנסים לכבות את הדלקה. אייר סגל, תושבת גבעות איתמר ורכזת צח"י גבעות איתמר סיפרה: "זו שריפה רביעית שפורצת תוך יומיים, מסכנת את התושבים, ואת המשפחות.  מכלה עמל חקלאי של שנים. הלב נחמץ. אנחנו מצפים מהמנהל האזרחי, צה"ל והמשטרה לעצור ביד חזקה את המציתים. ולסייע לחקלאים ולתושבים".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן אמר: "הלב נשבר לראות אלפי דונמים של חקלאות ומרעה נשרפים. אני דורש לחקור את הנושא למצוא את האשמים ולהעמיד אותם לדין. החקלאים, שמוסרים את נפשם ממש כדי לעבוד את האדמה ולהפריח את השממה לא יכולים להיות האחרונים בשרשרת המזון. יש לסייע להם ולעצור את ההצתות בכל דרך אפשרית".

אמש השתוללו שרפות באזור ירושלים, בליפתא שבכניסה לעיר וסמוך לאבן ספיר שבדרום מערבה, תושבים במושב פונו מבתיהם מחשש להתפשטות האש. ביום שלישי הוצת מטע של קיבוץ כפר עציון בגוש עציון באמצעות בקבוק תבערה שהושלך אליו.