השומרון לא לבד: קריית ארבע ובנימין מצטרפות למאבק לביטול חוק ההתנתקות

מועצות בנימין וקריית ארבע מצטרפות למאבק השומרון לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון. ישראל גנץ: "עידן הנסיגות נגמר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/19 19:18 יד באייר התשעט

השומרון לא לבד: קריית ארבע ובנימין מצטרפות למאבק לביטול חוק ההתנתקות
חברי הכנסת בסיור בצפון השומרון, צילום: רועי חדי

מועצות קריית ארבע ובנימין הודיעו על הצטרפותן למאבק אותו מוביל: ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ומגורשי חומש שא - נור, להכנסת ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון לקווי היסוד של הממשלה.   

״זוהי חובה מוסרית ותיקון עוול היסטורי שפגע קשות בהתיישבות כולה", הצהיר ראש מועצה אזורית בנימין ישראל גנץ אמר הבוקר. גנץ הוסיף: "ביטול החוק יבהיר באופן חד וברור כי עידן הנסיגות והפקרת שטחי המולדת תם. בכך תבנה קומה נוספת בחיזוק ההתיישבות בבנימין, יהודה ושומרון  בדרך להחלת ריבונות מלאה, לצד חיזוק האחיזה שלנו בחבלי המולדת כולה וההתיישבות על כל מרחביה״

ראש מועצת קריית ארבע- חברון אליהו ליבמן הצטרף גם הוא ליוזמה: "בימים של מתיחות בלתי פוסקת בדרום הארץ, אין חולק על כך שהגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון היה עוול היסטורי. מועצת קריית ארבע שמחה ורואה זאת כחובה מוסרית, להצטרף לקריאה של מגורשי חומש שאנור ומועצה אזורית שומרון להכניס את החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון לקווי היסוד של הממשלה ולאחר מכן להעביר את החוק בכנסת. אני קורא לראש הממשלה, להקשיב לקול העם, להקשיב לחכים שלו ולרוב השרים בממשלה שלו, ולהוביל את המהלך ההיסטורי: ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון. אין שעה יפה מזו ואין מהלך צודק ומוסרי יותר".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון ואמר: "זהו מהלך שאין מוסרי ממנו, אני קורא לציבור כולו, להצטרף לקריאה הזו, רוב העם סבור שההתנתקות הייתה טעות, יש כאן הזדמנות לתקן, יישובי צפון השומרון גנים כדים חומש ושא -נור, שנשארו בשליטה ישראלית מלאה, אין סיבה שלא יוחזר חופש התנועה לישראלים בישובים אלו".

ביום חמישי האחרון עלו 12 חכים, ויו"ר הכנסת יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לחומש שפונה מביתו בתוכנית ההתנתקות. והעלו את הדרישה לבטל את חוק ההתנתקות מצפון השומרון. יו"ר הכנסת חכ יולי אדלשטיין הגדיר זאת כמשימה של הכנסת הקרובה. 

החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון, הוא חוק שיאפשר את החזרת חופש התנועה לישראלים בישובים שנעקרו בהתנתקות בצפון השומרון: גנים, כדים חומש ושא - נור, יישובים שכולם נשארו בשליטה ישראלית מלאה, אולם רק חופש התנועה נשלל שם מישראלים.