אורחים מפתיעים בסעודת האיפטר בחברון

בצד הפלסטיני של העיר חברון קיימו מנהיגים מוסלמים את הארוחה המסורתית לסיום הצום היומי בחודש הרמדאן, ומי שהצטרף אליהם היה ראש מועצת שומרון לצד אנשי עסקים מהתיישבות. המטרה: ליצור אלטרנטיבה לרשות הפלסטינית, לפחות בהיבט הכלכלי

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/19 16:00 ט באייר התשעט

אורחים מפתיעים בסעודת האיפטר בחברון
דגן ואנשי העסקים בחברון, צילום: רועי חדי

בחברון התקיימה אמש (ב') סעודת האיפטר לסיום הצום היומי בחודש הרמאדן עם אורח מיוחד מההתיישבות - ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

דגן קיים ארוחה משותפת עם מנהיגים המוסלמים שנחשבים לאופוזיציה לרשות הפלסטינית, עמם הוא משתף פעולה במטרה להתחיל ביצירת אלטרנטיבה לשלטון ברמאללה.

ראש מועצת שומרון אמר לנוכחים: "יש לנו דעות שונות, אבל אני יודע שמכאן ייצאו בשורות טובות גם ליהודים וגם לערבים". לדבריו, "אם נעבוד קשה נוכל ליצור נתיב אחר להבנה ולכבוד הדדי. שנים אחרי הסכמי אוסלו, ואחרי סבל רב לכולם, אנחנו רוצים לצאת במיזם שיש בו שיתוף פעולה כלכלי, אנושי, אזורי התעשייה וההשקעות הכלכליות יכולות להיות רק ההתחלה. אנחנו נייצר כאן אלטרנטיבה לדרך הטרור והשחיתות של הרשות הפלסטינית".

בין הנוכחים בארוחה היו גם: ראש לשכת המסחר יהודה ושומרון שהוקמה בסיוע מועצה אזורית שומרון - אבי צימרמן, הת'ר ג'ונסטון מנהלת בארגון usiea בכירה במפלגה הרפובליקנית וקשורה לממשל האמריקאי, דובר הישוב היהודי בחברון נועם ארנון. אורי קרזן וישי פליישר מהישוב היהודי בחברון, איש העסקים משה לב רן ואחרים.


קרדיט: לשכת המסחר והתעשיה יהודה ושומרון

אנשי העסקים, שמנו כ-30 אנשים, התכנסו מתוך מטרה להציע חלופות לשני צידי המתרס היהודי והפלסטיני, באופן המנותק מהסוגייה המדינית וממוקד בצרכי היום- יום של האדם מהשורה. "אנו פועלים מתוך חזון להביא להפריה הדדית ושותפות שיוויונית בכל ההיבט הכלכלי- עסקי בין הישראלים והפלסטינים ביהודה ובשומרון. אנחנו עסוקים בימים אלו בבניית תשתיות המאפשרות תהליכים רחבים ומקיפים ברמה האזורית, המדינית והבינלאומית", ציין צימרמן אחד משני המייסדים של לשכת המסחר והתעשייה ביהודה ובשומרון.

הסעודה נערכה בביתו של אשרף ג׳בערי, מנהיג קהילתי ואיש עסקים פלסטיני מחברון ושותפו של צימרמן לייסוד לשכת המסחר והתעשייה ביהודה ושומרון. "זהו כבוד גדול לארח בביתי את כולכם", אמר, "הארוחה הזו מהווה חיזוק נוכח המגמה ההולכת ונמשכת בה הקשר הכלכלי- עסקי והידוק היחסים והידידות מובילים את כולנו למקום חיובי יותר. שבירת הצום יחד, בארוחה משותפת בעיר חברון מסמלת באופן מובהק את היכולת שלנו לגשר על כל הפערים".

לדבריו, "שיתוף הפעולה עם דגן מהווה את "המודל הכי גדול שיש במזרח התיכון לאפשרות ליצירת הבנה ושלום דרך הכלכלה. מודל כמו אזור תעשייה ברקן.  אנחנו ממשיכים בדרך שלנו ללא פחד. אנחנו הולכים בדרך שלנו עד הסוף את הכוח שלנו אנחנו שואבים מאלוהים ומהאנשים הטובים. ייסדנו יחד דרך  שתפתח אופקים ואפשרויות רבות לאנשי עסקים כדי שיוכלו לעסוק בעשייה משותפת. וכך נמשיך בעזרת אללה".

ג'ונסטון הוסיפה כי "הנכונות של כל המשתתפים בסעודה המיוחדת הזו, היא אחת. ברצוננו ליצור חזית אחידה על מנת להביא לפריצת דרך בכל הנוגע לסוגייה הכלכלית. אנו קוראים בקול ברור ליצור הפרדה בין כלכלה לפוליטיקה ומקווים להגיע לשיתופי פעולה פוריים בנושא. הלך הדברים מבחינתנו מצריך המשך חיזוק הקשר בין בית המחוקקים בארה"ב ובין הפעילות הדוגלת בשיוויון כלכלי כאן ביהודה ושומרון".