למרות סגירת הר הבית ליהודים ביום ירושלים: קריאה לעלייה המונית

במטה ארגוני המקדש לא השלימו עם סגירת המתחם ליהודים בימים האחרונים בחודש הרמדאן וקראו לאלפי יהודים לעלות בכל זאת: "לעליה חגיגית המונית להר הבית ביום ירושלים תהיה השפעה מכרעת"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 14/05/19 14:47 ט באייר התשעט

למרות סגירת הר הבית ליהודים ביום ירושלים: קריאה לעלייה המונית
ארכיון: עליית יהודים להר הבית, צילום: חיים קרויזר, מטה ארגוני המקדש

בעקבות הפרסום על סגירת מתחם הר הבית לעליית יהודים ביום ירושלים, במטה ארגוני המקדש יצרו היום (ג') עצומה, בה קראו לציבור היהודי לעלות בהמוניו למקום ביום שחרור עיר הבירה.

בהודעת המטה נכתב כי מאז תקופת כהונתו של יצחק אהרונוביץ' בתפקיד השר לביטחון פנים מטעם ישראל ביתנו, בשנים 2013-2015, "סגרה המשטרה את הר הבית בעשרת הימים האחרונים של הרמדאן", ובהם גם ביום ירושלים שמצוין בימים אלה.

לדבריהם, "בשנים האחרונות מנסה המשטרה להחזיר את הגלגל לאחור, אך התערבות ראש הממשלה לא מאפשרת את השלמת המהלך. הדבר שמקשה על המשטרה לפתוח את הר הבית ברמדאן, הוא נוכחות מוסלמית בהר הבית במשך הלילה. לאחר לילה באל אקצא מתארגנים פורעים מוסלמים להתפרעויות בעת עליית היהודים להר הבית".

קוראים לאלפי יהודים לעלות להר הבית ביום ירושלים. עצומת התנועה

קוראים לאלפי יהודים לעלות להר הבית ביום ירושלים. עצומת התנועהצילום: נעמה שמולוביץ (מתוך העצומה)

במטה שיבחו את עבודת המשטרה אשר "פועלת המשטרה בנחישות רבה, על מנת לפנות את הר הבית מנוכחות מוסלמית לילית", אך לא אהבו את תשובתה הרשמית לתנועת 'סטודנטים למען הר הבית' בה נאמר בנוגע לסגירת הר הבית ביום ירושלים כי "מדי שנה הר הבית סגור לביקורים בימים האחרונים של חודש הרמדאן, מטעמים של שלום הציבור וביטחונו וסדר ציבורי".

בתגובה לתשובה זו אמרו במטה ארגוני המקדש כי הם "מתארגנים לעליה יהודית המונית ביום ירושלים ובמקביל לא זונחים את המאבק למניעת מחשבה על סגירתו ביום חגו. להתארגנות אמיתית של אלפי יהודים לעליה חגיגית המונית להר הבית ביום ירושלים תהיה השפעה מכרעת".