"החלת החוק הישראלי על חלק מיהודה ושומרון - מסוכנת"

בתנועת הריבונות מזהירים מתכנית טראמפ, ואומרים כי החלת החוק הישראלי על היישובים ביו"ש, משמעה הקמת יישות פלסטינית עוינת בשאר השטח: "זהו ניסיון מאולץ ומסוכן לפשרה. שלב לריבונות - כן, בסיס לישות פלשתינית - לא" אומרים בתנועה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 12/05/19 21:49 ז באייר התשעט

"החלת החוק הישראלי על חלק מיהודה ושומרון - מסוכנת"
ראשי תנועת הריבונות, נדיה מטר ויהודית קצובר, צילום: גרשון אלינסטון

בתנועת הריבונות מתייחסים בדאגה לפרטיה של 'עסקת המאה' כפי שהוצגו הערב (א') בחדשות 12, לפיהם ארה"ב לא תתנגד להחלת החוק הישראלי על היישובים ביהודה ושומרון. "החלת החוק הישראלי האזרחי על הישובים ביהודה ושומרון אינה אלא ניסיון מאולץ ומסוכן לפשרה שתאפשר הקמתה של ישות פלשתינית על שאר השטח", אומרים בתנועה.

נזכיר כי הפרסום התקבל בשמחה בקרב ראשי המועצות ביהודה ושומרון ובימין, כיוון שמדובר במהלך, אם יתממש, אשר אף אחד מהממשלים האמריקאים הקודמים לא היה מוכן לשקול כמוהו. אך ראשי תנועת הריבונות, יהודית קצובר ונדיה מטר, מזכירות כי באחרונה הזהירה התנועה בדיוק מהשלכותיו של תרחיש שכזה. "על ארץ ישראל לא עושים עסקאות או פשרות. ארץ ישראל כולה שלנו ועלינו להחיל עליה את ריבונותה המלאה של מדינת ישראל", אומרות השתיים.

לדבריהן "מעבר לזכות ההיסטורית שאינה ניתנת לפשרה, הקמת ישות מדינית פלשתינית על מרחבי יהודה ושומרון תהווה סכנה חמורה פי כמה מזו האורבת לנו מרצועת עזה. התכנית תהווה הוכחה נוספת עבור האויב הערבי לכך שלחץ טרוריסטי לצד לחץ בינלאומי מכריעים את ישראל הנסוגה שוב ושוב מאדמתה ומפנה עוד ועוד שטח לטובת כנופיות טרור שנשבעו להקים מדינה על חורבותיה של ישראל".

"יכולות ההסברה הערביות מוכחות, אך אין בהן כדי להפוך את הצד הערבי לצד הצודק. ארץ ישראל כולה שייכת לעם ישראל ולו לבדו", דברי קצובר ומטר המדגישות כי "את תכנית טראמפ ניתן יהיה לקבל אך ורק אם היא תוגדר כבר כעת כשלב ראשון בדרך להחלת ריבונות ישראלית מלאה על כלל שטחי יהודה ושומרון".