במועצת יש"ע מצטרפים לקריאות בעוטף עזה: "להקים יישוב חדש באזור"

על רקע סבב הלחימה האחרון, חידש ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, את יוזמתו להקמת יישוב חדש בעוטף עזה. הפעם הוא זכה לגיבוי גם מראשי ההתיישבות ביו"ש שאמרו: "זוהי תשובה ציונית הולמת לטרור"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 07/05/19 10:20 ב באייר התשעט

במועצת יש"ע מצטרפים לקריאות בעוטף עזה: "להקים יישוב חדש באזור"
ראשי יש"ע עם עידאן בעוטף עזה, צילום: דוברות מועצת יש"ע

כבר תקופה ארוכה שבעוטף עזה עולה דרישה להקים יישוב חדש באזור, על רקע סבבי הלחימה בדרום. מי שאחראי לה הוא ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, שלקריאתו הצטרפה היום (ג') מועצת יש"ע.

ראשי מועצת יש''ע סיירו אתמול ביישובי עוטף עזה ופגשו עם עידאן שהציג בפניהם את תוכניתו לפיתוח עוטף עזה, ובראשה הקמת יישוב חדש בסמוך לגבול הרצועה. 

נתניהו עם ראשי המועצות בדרום

דורשים ממנו יישוב חדש. ארכיון: נתניהו עם ראשי המועצות בעוטף עזהצילום: עמוס בן גרשום. לע"מ

ראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון הצטרפו ליוזמה וקראו לנציגי המפלגות שצפויות להרכיב את הממשלה הבאה, ובראשם ראש הממשלה נתניהו, להציב את הקמת היישוב החדש בראש סדר העדיפויות. "זהו הזמן הטוב ביותר להקמת יישובים חדשים בעוטף עזה", אמר יו''ר מועצת יש''ע, חננאל דורני, שציין כי "זוהי תשובה ציונית הולמת לטרור. אנו קוראים לממשלה הבאה לחזור למדיניות של הקמת ישובים חדשים בכל מרחבי ארץ ישראל, ובעיקר באזורי העימות".

עידאן הוסיף כי "בזמן שארגוני הטרור מנסים לעשות הכל על מנת להחריב את ההתיישבות בעוטף, אנחנו בוחרים להשקיע בתושבים שלנו, בהתפתחות האזור ובאמירה חד משמעית לחמאס: אנחנו כאן לתמיד. אישור הקמתו של היישוב החדש שכבר הגיע לדיון בממשלה הקודמת זו התשובה הטובה ביותר לאיומי הטרור על תושבי העוטף בפרט והמדינה בכלל".

לדבריו, הוא שמח "להיפגש היום עם ראשי מועצת יש"ע שהגיעו לחזק את תושבי העוטף. הסולידריות והאיכפתיות בביקור שכזה הם אבני היסוד לשיתוף פעולה שמוכיח שלמרות המרחק הגיאוגרפי, החלום הציוני להקמת יישובים חדשים הוא בר הגשמה בכל חלקי ישראל".