סמוטריץ' לא הביא שינוי | מנכ"ל רגבים: "עלייה תלולה בבניה הפלסטינית"

ברקע עקירת העצים בגוש עציון והביקורת על שר הביטחון, אומר מאיר דויטש בראיון ל"חדשות כיפה" כי "חצי קילומטר מהמקום בו עקרו את העצים, עשרות באגרים פלסטינים שפורסים קילומטרים של כבישים". האם חל שינוי מאז כניסת סמוטריץ' למשרד הביטחון? "ההפך הוא הנכון"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 21/03/24 14:05 יא באדר ב'

סמוטריץ' לא הביא שינוי | מנכ"ל רגבים: "עלייה תלולה בבניה הפלסטינית"
בנייה בלתי חוקית, צילום: רגבים

עקירת העצים הבוקר (ה') בנוקדים על ידי אנשי המנהל האזרחי עוררה זעם בקרב חברי הכנסת מהימין ובמיוחד נגד שר הביטחון גלנט שאישר את המהלך. בעוד תושבי היישוב הגיעו להתעמת עם אנשי המנהל, פחות מקילומטר מהמקום המשיכו הדחפורים של הרשות הפלסטינית בבנייה הבלתי חוקית בשמורה ההסכמית של מדבר יהודה.

בראיון ל"חדשות כיפה" מתאר מאיר דויטש מנכ"ל רגבים את המצב בשטח נכון להיום: "יש עשרות באגרים שעובדים כבר שנים ובעיקר בחודשים האחרונים. הם פורסים קילומטרים של כבישים של הרשות הפלסטינית בתוך השמורה ההסכמית, זה מרחק של 500 מטר מהמקום בו עקרו את העצים".

עקירת העצים, הבוקר

עקירת העצים, הבוקר, צילום: ללא

"לא ראינו שום שינוי, ההפך הוא הנכון"

דויטש נכח בדיון בוועדת חוץ וביטחון בדיוק בנושא זה, שם עימתו את משרד הביטחון עם הנושא. "כשיש רצון יש גם יכולת, כשאין רצון אין יכולת" הוא אומר, "משרד הביטחון והמנהל האזרחי אומרים שהם לא מצליחים להגיע לכל הבתים הפלסטינים הבלתי חוקיים שנמצאים בצידי הדרכים. מעניין שהם מצאו כוח ביטחוני ללכת לעקור עצים בנוקדים ולעשרות הבתים הם לא מצאו את כוח האדם הנדרש".

חל שינוי מאז הכניסה של סמוטריץ' למשרד הביטחון?

"בנושא הזה של המערכה על שטחי C לא ראינו שום שינוי, ההפך הוא הנכון ויש אפילו עלייה בקצב הבניה" אומר דויטש ומוסיף: "הבדיקה האחרונה נעשתה על חצי השנה הראשונה של הממשלה הזו, מינואר עד יוני 2023 ויש עלייה תלולה במספר הבתים הלא חוקיים".

סמוטריץ

סמוטריץ', הסמכויות רק אצל גלנט? צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אין שום החלטה אסטרטגית מצד מדינת ישראל"

השמורה ההסכמית המדוברת היא שטח גדול במדבר יהודה שבהסכם Y ב-2008 עבר לידי הפלסטינים תחת הבטחה שהם ישמרו עליו כשמורת טבע והפלסטינים התחייבו לא לבנות שם. מה ניתן לעשות בנוגע לבנייה הפלסטינית הבלתי חוקית? דויטש מסביר שבראש ובראשונה צריכה להתקבל החלטה רשמית של הקבינט, דבר שעוד לא קרה.

"הדבר הראשון שצריך לקרות זאת החלטה בקבינט המדיני ביטחוני" הוא מסביר, "עד היום הקבינט לא החליט על זה. הפלסטינים מכריזים מעל כל במה שהם רוצים לבנות ומנגד אין שום החלטה אסטרטגית מצד מדינת ישראל".