הסרת המחסומים ראשי המועצות ביו"ש זועמים: "חיי תושבינו בסכנה מיידית"

ראשי המועצות בשומרון, יוסי דגן ועוזאל ותיק יצאו בקריאה נחרצת לבטל את ההחלטה לפתוח דרכי גישה נוספות מהעיר שכם. לדבריהם "אסור לפתוח את המחסומים הביטחוניים, בוודאי לא בזמן המועד לפורענות של הרמאדן" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/24 20:47 כז באדר א'

ראשי המועצות ביו"ש זועמים: "חיי תושבינו בסכנה מיידית"
מחסום בשומרון, ארכיון, צילום: Nasser Ishtayeh,Flash90

ראש מועצת שומרון יוסי דגן וראש מועצת קדומים הנכנס עוזאל ותיק יוצאים בקריאה משותפת לבטל את החלטת הצבא להסיר את מחסום ג'ית ולפתוח לתנועה פלסטינית חופשית את המעבר מהעיר שכם מערבה. הבוקר הוחלט בצה"ל כי מחסום ג'ית ביציאה מהעיר שכם שהיה סגור מאז טבח ה-7 באוקטובר, יפתח מחדש.

"המחבלים ביו"ש התעוררו גם הם כשהם נחושים לרצוח יהודים"

השניים מביעים את החשש הגדול מפתיחת המחסום ולא פחות מההקלות הצפויות בשל חודש הרמדאן שמתחיל השבוע ואומרים כי לא ייתכן שביטחון אזרחי מדינת ישראל יפגע בשם 'מחוות הומניטריות'. לפני שבוע נרצחו יצחק צייגר ואוריה הרטום הי"ד תושבי יהודה ושומרון בתחנת הדלק ביישוב עלי על ידי קצין במנגנונים הפלסטינים.

עוזאל ותיק, ראש מועצת קדומים הנכנס מסר בתגובה להחלטה: "תנועה ערבית חופשית במרחב מסכנת את החיים שלנו. ככה פשוט. במקביל למלחמה בעזה ובצפון המחבלים ביו"ש התעוררו גם הם כשהם נחושים לרצוח יהודים. תפקיד הצבא הוא למנוע זאת בכל מחיר, בטח במחיר זעום של חסימת נתיבים מרכזיים העלולים לשמש לביצוע פיגועים ולבריחה לאחר רצח יהודים". דגן הוסיף: "אנחנו מביעים את החשש הברור מפתיחת המחסום, גם אם בצורה חלקית".

עוזאל ותיק ויוסי דגן

עוזאל ותיק ויוסי דגן צילום: ותיק ודגן, זועמים על ההחלטה

המכתב של סמוטריץ' לראש הממשלה

מוקדם יותר היום (ה') שיגר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לפתיחת מחסומים ביהודה ושומרון. השר ציין בפני ראש הממשלה כי החלטת הדרג הצבאי לפתוח את המחסומים עומדת בסתירה למדיניות אשר הוחלטה בישיבת הקבינט האחרונה.